لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز یک روش جراحی کم تهاجمی است که باعث تخریب سلول های چربی شده و از طریق ایجاد گرما باعث تحریک اثر سفت کننده روی پوست می شود. ابتدا پزشک محلول حاوی بی حس کننده و آدرنالین (محلول توموسنت) را به نواحی مورد نظر بدن تزریق می کند، سپس تحت بی حسی موضعی یک سوراخ کوچک در پوست ایجاد کرده و از طریق آن یک میکروکانولا که قطر تقریبی آن 1 تا 2 میلی متر و حاوی فیبر نوری است را داخل پوست می کند. سپس با انجام حرکات رفت و برگشت ملایم کانولا، انرژی لیزر به سلول های چربی منتقل شده و باعث پاره شدن سلول های چربی و تخلیه آسان آنها توسط فرآیندهای متابولیسمی طبیعی خود بدن یا بعد از اتمام لیزر، از طریق ساکشن می شود. همچنین انرژی لیزر روی لایه دوم پوست اثر کرده و باعث جمع و سفت شدن پوست می شود. تماس لیزر باعث بسته شدن فوری عروق خونی کوچک شده، در نتیجه در مقایسه با لیپوساکشن معمولی خونریزی، ورم و کبودی کمتر و دوره بهبودی سریع تر و دوره نقاهت کوتاه تر می شود.

آیا لیزر لیپولیز همان لیپوساکشن است؟
لیزر لیپولیز و لیپوساکشن هر دو روش های بسیار مؤثر در از بین بردن چربی های ناخواسته هستند. یکی از بزرگ ترین دلایلی که جراحی پلاستیک در سالیان اخیر، محبوبیت زیادی پیدا کرده به خاطر لیپوساکشن بوده است. لیپوساکشن یک تکنیک جراحی مؤثر برای بهبود شکل و نمای ظاهری فرد است. اگرچه لیپوساکشن تجمعات چربی را در بدن فرد از بین می برد و باعث شکل گیری مجدد بدن می شود ولی به عنوان روش جراحی کاهش وزن محسوب نمی شود. لیپوساکشن را می توان در شکم، پهلوها، بازوها، پشت، باسن، ران، ساق پا، صورت و گردن به کار برد.

لیزر لیپولیز در مقایسه با لیپوساکشن معمولی یک روش کم تهاجمی است و دوره استراحت و غیبت از کار در لیزر لیپولیز در مقایسه با لیپوساکشن معمولی کوتاه تر است. علاوه بر آن نتایج درمانی استفاده از لیزر لیپولیز در نواحی از بدن که استفاده از لیپوساکشن، مرسوم نیست، بسیار عالی است. بسته به اهداف شما و وضعیت جسمانی تان، لیزر لیپولیز می تواند به عنوان یک جایگزین برای لیپوساکشن مورد استفاده قرار گیرد یا ممکن است پزشک معالج تان درمان ترکیبی با لیزر لیپولیز و لیپوساکشن معمولی را پیشنهاد کند.

در چه نواحی از بدن می توان لیزر لیپولیز را به کار برد؟
· شکم
· ساق پا
· پهلوها
· پشت
· بازوها
· صورت (غبغب – گونه)
· ران ها
· نواحی از گردن
· باسن
· بزرگی سینه در آقایان (ژنیکوماستی)
· زانوها
همچنین از لیزر لیپولیز می توان برای جراحی مجدد و نیز همراه با سایر تکنیک های لیپوساکشن معمولی برای بهبود نتایج کلی و رضایت بیشتر بیماران استفاده کرد.