جراحی چاقی با روش‎ها‎ی آندوسکوپی و لاپاروسکوپی

جراحي چاقي براي کساني که به دنبال مؤثرترين و کوتاه ترين روش درمان چاقي هستند مناسب مي باشد که به واسطه آندوسکوپي و لاپاروسکوپي صورت مي گيرد. بهترين کلينيک لاغري

تناسب اندام داشتن و اندامي زيبا آرزوي همه انسان هاست. تناسب اندام علاوه بر زيبايي ظاهري، موجب حفظ سلامت بدن و مقابله با امراضي چون قند خون، بيماري هاي قلبي، انواع سرطان و ... مي گردد. بسياري از افرادي که از بيماري اضافه وزن رنج مي‎برند به دنبال روش‎ها‎ي مؤثر و کوتاه مدت براي درمان آن و رسيدن به وزن ايده آل هستند. جراحي چاقي يکي از اين روش‎هاست که به افراد چاق توصيه مي شود.
در جراحي چاقي از تکنيک‎هاي لاپاروسکوپي استفاده مي شود. در اين روش افرادي که شاخص توده بدني (BMI) بالاتر از 30 دارند با انجام روش‎ها‎ي آندوسکوپي و لاپاروسکوپي، در آنها انديکاسيون صورت مي گيرد. از جمله مزاياي لاپاراسکوپي کوچک بودن جاي زخم جراحي چاقي است، به عنوان مثال اگر عمل جراحي به روش باز صورت گيرد، بايد برشي حداقل به اندازه ??سانتي‌متر ايجاد شود، اما در اين روش با چند سوراخ نيم تا حداکثر يک و نيم سانتيمتري مي‌توان جراحي را انجام داد. با توجه به اين که در روش لاپاراسکوپي جاي زخم جراحي کوچک‌تر از زخم‎هاي ناشي از جراحي باز است، عوارض و مشکلات پس از عمل نيز کمتر مي‌باشد.
احتمال عفونت در جراحي چاقي به روش لاپاروسکوپي بسيار کمتر مي باشد. همچنين در روش جراحي چاقي با لاپاروسکوپي بسياري از زوايا و فضاهايي که در حين جراحي باز به خوبي قابل رؤيت و دستکاري نيستند، به خوبي قابل مشاهده و در دسترس جراح هستند. همچنين در لاپاروسکوپي کاهش ايمني عمومي بافت‎ها‎ که در جراحي‎ها‎ي باز اتفاق مي افتد، کمتر مي باشد که اين امر موجب تسريع روند بهبودي مي‎گردد.
لاپاروسکوپي روش هاي متعددي دارد که عبارتند از:
- حلقه‎گذاري قابل تنظيم در معده
- تا کردن معده
- برداشتن قسمت ذخيره‌اي معده
- بازي سازي معده با حلقه گذاري عمودي
- گاسترکتومي آستيني
- جراحي انحرافي بيليو پانکراتيک
منبع: کلينيک ايده ال