تنگ کردن واژن با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ

با وارد شدن ليزر CO2 به فيلد پزشکي جوان سازي واژن فراهم شده است ، خوشبختانه ليزر موناليزا تاچ جهت غشاي مخاطي واژن طراحي شده است .
از مزيت بارز ليزر موناليزا تاچ ايجاد شرايط غشاي مخاط به شکل طبيعي مي باشد و کلاژن جديد توليد مي کند .
موثرترين روش درماني که نياز به دارو ندارد و به شکل غير تهاجمي به درمان مي پردازد ، ليزر موناليزا تاچ بوده که جهت درمان آتروفي و پيشگيري از آتروفي و تنگ کردن واژن کاربرد دارد.
در ذيل به برخي از کاربردهاي ليزر موناليزا تاچ مي پردازيم :
کاربردهاي ليزرموناليزا تاچ :
1- تنگ نمودن واژن
2- درمان نمودن افتادگي رحم
3- درمان بي اختياري ادراري
4- لبيا پلاستي
5- درمان علايم يائسگي
6- درمان خشکي واژن
7- درمان سوزش
8- درمان درد در زمان مقاربت
ويژگي هاي ليزر موناليزا تاچ :
1- عدم نياز به بيهوشي
2- سرپايي بودن و عدم نياز به بستري شدن
3- هزينه بسيار کمتراز جراحي
4- مشاهده تغييرات بلافاصله پس از ليزر
5- پس از سه جلسه نتيجه مطلوب حاصل مي شود
6- بدون درد
7- بدون خونريزي
خوشبختانه ماندگاري اين روش پس از اولين جلسه ظاهر مي گردد و تا سال ها پس از درمان ماندگاري دارد ، البته توجه به اين نکته الزامي است که اشخاص بايد تعداد جلساتي را که پزشک متخصص زنان وزايمان تعيين کرده است را انجام دهند ، معمولا فواصل ليزر درماني اين روش 60 روز به 60 روز مي باشد .
اشخاصي که نمي توانند از ليزر موناليزا تاچ استفاده کنند :
موارد منع ليزر موناليزا تاچ براي بيماران حاد مبتلا به بيماري سيستميک و موضعي مي باشد ، در ساير موارد بانوان مي توانند از اين روش بهره ببرند و هيچ گونه منعي براي آنها وجود ندارد .
بانواني که سستي ، سوزش ، خشکي واژن و خارش واژن ويا قصد تنگي واژن را دارند مي توانند از اين روش بهره ببرند .

عمل پرينورافي
امروزه جراحي هاي زيبايي فراواني به فيلد پزشکي ارائه شده است ، در ميان جراحي هاي زيبايي ، جراحي زيبايي واژن و دستگاه تناسلي بانوان بسيار طرفدار پيدا کرده است .
يکي از جراحي هاي زيبايي عمل زيبايي پرينورافي است ، عمل زيبايي پرينورافي جهت زيبايي واژن کاربرد دارد که ميتوان با استفاده از اين جراحي تنگ کردن واژن را انجام داد .
اين عمل يک نوع عمل ترميمي در نظر گرفته مي شود که به منظور کاهش سايز ورودي واژن صورت مي پذيرد. در برخي مواقع مي توان عمل لابياپلاستي را در جهت تکميل اين عمل انجام داد.