ماساژ چینی و لاغری موضعی

اگر در جست‌وجوي راهي هستيد كه بتوانيد به واسطه آن روند لاغري خود را افزايش دهيد، مي‌توانيد روي ماساژ طب چيني براي لاغري موضعي حساب كنيد. درمانگران اين شيوه درماني با ماساژ نقاط خاصي از بدن كه دقيقا همان نقاط طب سوزني است به افزايش سوخت‌وساز بدن كمك كرده و عملكرد دستگاه گوارش را بهبود مي‌بخشند. به اين ترتيب با كمك اين شيوه درماني علاوه بر آنكه مي‌توانيد عملكرد اندام‌هاي دروني را در مسير لاغر شدن هدايت كنيد، مي‌توانيد از تاثير ماساژ به‌صورت موضعي به ويژه در ناحيه شكم، پهلوها و بالاي پاها بهره ببريد و زودتر از آنچه بايد به وزن ايده‌آل‌تان نزديك شويد.

زنجبيل را به سبد غذايي‌تان اضافه كنيد
درمانگران هندي بر اين باورند كه گنجاندن زنجبيل در برنامه غذايي هفتگي، دست‌كم 3بار، تاثير زيادي در كاهش وزن و افزايش ميزان سوخت‌وساز بدن دارد. اين گياه دارويي از آن نظر كه متابوليسم بدن را بالا مي‌برد، در گروه موفق‌ترين چربي‌سوزها و كالري‌سوزهاي طبيعي به حساب مي‌آيد كه مي‌تواند روند لاغري را در افراد علاقه‌مند به كاهش وزن تسريع كند. درمانگران هندي بر اين باورند، خوردن سالاد حاوي زنجبيل يا ماستي كه زنجبيل تازه در آن رنده‌شده مي‌تواند ميزان اشتهاي افراد را پيش از خوردن ناهار و شام كاهش دهد و به اين ترتيب به كاهش وزن منجر شود.

سركه را جايگزين سس كنيد
بسياري از درمانگران طب سنتي چين بر اين باورند كه مصرف سركه سيب مي‌تواند تاثير چشمگيري در كاهش وزن داشته باشد. اين درمانگران نوشيدن مخلوطي از يك ليوان آب و 2 قاشق غذاخوري سركه سيب را يكي از بهترين شيوه‌ها براي افزايش سوخت‌وساز كالري‌ها مي‌دانند. از طرفي اين درمانگران به افراد دچار اضافه وزن توصيه مي‌كنند كه به جاي مصرف سس هنگام خوردن سالاد، از سركه انگور يا سركه‌سيب استفاده كنند.