معضل چاقی شکم در بانوان

متاسفانه مهمترين قسمت در بانوان که دچار تجمع چربي مي شود شکم آن هاست و اين چربي ديرتر از بقيه جاهاي بدن کاهش مي يابد!
افزايش دور کمر آقايان بيش از ??? سانتي‌متر و در خانم ها بيشتر از ?? سانتي‌متر منجر به افزايش خطر ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي عروق قلب مي‌شود (سندرم متابوليک) و به هرحال از لحاظ زيبايي هم يکي از دغدغه‌هاي افراد محسوب مي‌شود. لاغري شکم
? پس براي رهايي از آن لطفاً به نکات زير توجه بفرماييد:
?) چربي شکم، چربي ذخيره‌اي بدن است، بنابراين مقاوم ترين چربي در برابر رژيم لاغري و ورزش مي باشد. براي درک بهتر اين موضوع به اين مثال دقت فرماييد:اگر شخصي مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگي او ديده باشيد، مي بينيد که تمام چربي هاي بدن او از بين رفته است، ولي چربي شکم او همچنان وجود دارد.پس بايد خيلي پشتکار داشته باشيد و با تلاش زياد منتظر نتيجه بمانيد.
?) تنها راه درمان چربي شکم، رژيم غذايي اصولي و ورزش است. فقط و فقط با اين دو روش است که چربي ازبين مي‌رود، پس روش هاي ديگر فقط به اين دو کمک مي‌کنند.
?) ماساژ موضعي چربي هاي شکم، اگر همراه با رژيم و تحرک اصولي باشد، منجر به کاهش بيشتر چربي در اين منطقه مي‌شود.
?) به غير از چربي شکمي، يکي از بزرگ ترين مشکلات اين منطقه که منجر به اختلال در زيبايي مي‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شکم است که منجر به جلو آمدگي شديد شکم، حتي با کوچک ترين نفخ گوارشي مي‌شود.
علت شل شدن عضلات اين است که فعاليت هاي روزمره هيچ کدام عضلات شکم را در گير نمي کنند، به خصوص در خانم ها معمولا عضلات شل تر هستند و در جريان حاملگي و زايمان اين عضلات دچار کشيدگي و حتي بريدگي(در سزارين) مي شوند، بنابراين قوام اين عضلات شديدا کاهش مي يابد.
س اگر به دنبال خوش فرم شدن شکم هستيد، حتماً با ورزش هايي که بر روي عضلات شکم تمرکز دارند، عضلات شکم را تقويت کنيد،
ولي بايد بدانيد ورزش مخصوص شکم به تنهايي و بدون رعايت رژيم غذايي و ورزش هوازي(مثلا پياده روي) ممکن است روي چربي شکم اثري نداشته باشد.اگر همراه با رژيم غذايي و ورزش هوازي عضلات شکم را تقويت نکنيد، ممکن است اصلا از ظاهر شکم رضايت نداشته باشيد، چون به هر حال عضله ي شل و بدون قوام، به سمت جلو مي آيد يا پايين مي افتد و ظاهر شکم را زشت مي نمايد.در نهايت باز هم تاکيد مي کنم که حوصله داشته باشيد، منتظر نتيجه سريع نباشيد، پشتکار داشته باشيد و عجله نکنيد.