لاغر شدن با حلقه‌های رنگی

به روايت مجله‌هاي آمريکايي، ميشل اوباما (همسر رييس‌جمهور کنوني ايالات متحده) هر روز همراه با دخترش هولاهوپ بازي مي کند .
هولاهوپ در واقع همان حلقه‌هاي رنگي است كه در تمام دنيا ميان كوچك‌ترها و البته برخي بزرگ‌ترها طرفداران زيادي دارد. در سال‌هاي اخير پاي هولاهوپ به سالن‌هاي ورزشي هم باز شده و بخشي از كلاس ايروبيك به اين ورزش اختصاص مي‌يابد. هولاهوپ‌هايي كه براي كودكان ساخته مي‌شوند، 70سانتي‌متر قطر دارند و هولاهوپ‌هاي بزرگسالان بايد 1متر قطر داشته باشد ولي هولاهوپ‌هاي جديد از قطعات جداگانه‌ايي ساخته شده‌اند كه مانند پازل در هم مي‌روند و هركس به تناسب دور كمرش مي‌تواند قطر اين حلقه را زياد و كم كند. تغيير ديگري كه در هولاهوپ‌هاي جديد داده شده است، اين است كه سطح داخلي آن عاج‌دار شده است. اين عاج‌ها كمك مي‌كنند كه حين چرخاندن آن به دور بدن ضربه‌هاي متوالي به چربي‌ها وارد شود و باعث بهتر سوختن اين چربي‌ها مي‌شود. لاغري شکم و پهلو

 

چربي‌سوزي در كو‌تاه‌ترين زمان
اگر شما پاي صحبت مربيان باشگاه‌هاي ورزشي بنشينيد، هولاهوپ را راهي سريع براي سوزاندن كالري و خوش‌اندام شدن مي‌دانند و بخشي از كلاس‌هاي ورزش ايروبيك به اين كار و ورزش با هولاهوپ اختصاص داده مي‌شود.
به گزارش ريدرز دايجست، استفاده از حلقه هولاهوپ براي افرادي که مي‌خواهند در کمترين زمان نتيجه بهتري به دست بياورند، بسيار موثر است.
اين فعاليت بدني بچه‌ مدرسه‌اي‌ها که به ورزش بزرگسالان تبديل شده است، در تقويت ماهيچه و سوزاندن چربي به‌طور چشم‌گيري موثر است.
به گفته يک کارشناس، در عرض دو ماه با انجام اين ورزش افراد موفق شده‌اند به ميزان دو سايز چربي کم کنند!

فوايد ورزش با هولاهوپ عبارت است از:
تقويت و فرم دادن به پايين تنه، دست و ران - افزايش انعطاف بدن - تقويت ماهيچه‌‌هاي بدن - خارج کردن سموم بدن تقويت سلامت قلب.
هولاهوپ ورزشي است كه شما براي انجام آن نياز به زمان و مكان خاصي نداريد و مي‌توانيد آن را حتي در خانه در بين كارهاي منزل انجام دهيد. بيشتر افراد عادت دارند كه حلقه هولاهوپ را دور كمر خودشان بچرخانند كه اين كار باعث تقويت عضلات شكم، ران، پشت و پاها مي‌شود و در عين حال به سوختن چربي در اطراف شكم و پهلوها كمك مي‌كند ولي بعضي‌ها هم آن را دور بازوي‌شان مي‌چرخانند كه اين كار به تقويت عضلات شانه، سرشانه و بازوها كمك مي‌كند.

راه و رسم ورزش با هولاهوپ
براي ورزش كردن با هولاهوپ بايد جلوي آينه قرار بگيريد و هولاهوپ را دور كمرتان بيندازيد. نكته اصلي در اين ورزش اين است كه شما بايد تمركز خود را براي نگه‌داشتن حلقه دور كمرتان به كار بگيريد و حين چرخاندن آن دور كمرتان از سقوط آن جلوگيري كنيد.
براي اين كار بايد حركات موزوني به كمر و باسن خودتان بدهيد تا از افتادن آن حين چرخش پيشگيري كنيد كه اين كار باعث تقويت عضلات شما و سوزاندن كالري مي‌شود شما با هريك ساعت ورزش با هولاهوپ حدود 400 كالري مي‌سوزانيد كه دقيقا مشابه همين ميزان انجام حركات ايروبيك خواهد بود. شما مي‌توانيد در ابتدا ورزش كردن با هو لاهوپ را با انداختن آن دور كمرتان و چرخاند آن آغاز كنيد ولي بعد از آن اجازه دهيد كه همه بدن شما در اين ورزش سهيم شوند و چرخاندن آن را دور گردن و بازوهايتان نيز تجربه كنيد. نكته اصلي اين است كه شما كشش زيادي به عضلات‌تان وارد نكنيد.وقتي شما در چرخاندن يك حلقه هولاهوپ دور كمرتان استاد شديد، بد نيست چرخاند چند حلقه را تجربه كنيد اين كار به تمركز شما كمك مي‌كند و در عين حال موجب مي‌شود كالري بيشتري بسوزانيد. به عنوان پيشنهاد ديگر، مي‌توانيد حلقه‌هاي ديگر هولاهوپ را روي زمين بگذاريد و در حين چرخاندن يك حلقه دور كمرتان از روي ديگر حلقه‌ها بپريد.
اگر به فروشگاه‌هاي عرضه لوازم ورزشي برويد، حتما ويديو‌هايي را خواهيد يافت كه انواع حركات ورزشي با هولاهوپ را به شما آموزشي مي‌دهند. وقتي حرفه‌اي‌تر شديد مي‌توانيد با اين فيلم‌ها ورزش كنيد. در دنياي غرب حتي رقص‌هاي ويژه‌اي با هولاهوپ وجود دارد كه به‌خصوص در ‌هاوايي رايج است و انواع حركات نمايشي با آن مانند گرداندن هولاهوپ‌هاي آتشين در برخي از نمايش‌ها و سيرك‌ها به دور بدن رايج است.

گردآوري :گروه سلامت سيمرغ