لیپوماتیک نوعی لیپوساکشن بدون درد

ليپوماتيک ( که همچنين ليپوساکشن انفراسونيک نام دارد) دستگاهي است که توسط سازمان غذا و دارو مورد تاييد قرار گرفته است و يک سيستم مطمئن و تثبيت شده است که به شکل بي خطر و موثري امکان برداشت حجم چربي زياد از تمامي نواحي بدن را امکان پذير مي کند. در روش ليپوماتيک، سلول هاي چربي در ابتدا شکسته مي شود ( يا با حرکات ارتعاشي کانولا به صورت ذرات ريز در مي آيند) و سپس ذرات ريز چربي به آرامي براي خوش هيکل کردن بدن بيرون کشيده مي شود.
روش ليپوماتيک مشکل امنيت روش ليپوساکشن سنتي را از بين مي برد و علاوه براين، سيستم امنيتي پوياي آن از بافت هاي بدن ( عصب ها، عروق خوني، عضلات) در برابر فرآيند ليپوساکشن محافظت مي کند.دستگاه ليپوماتيک با 600 ارتعاش در دقيقه به شکل موثري چربي اضافي را بيرون مي کشد و نتايج بهينه اي را عرضه مي کند که شامل پوست صاف تر، برآمدگي کمتر و کمبودي کمتر است.

ليپوساکشن چيست؟

ليپوساکشن که همچنين ليپوپلاستي ناميده مي شود، روشي براي خوش فرم کردن بدن يا کاهش چربي ناخيه اي است که شامل بيرون کشيدن چربي اضافي از نواحي مشخص بدن مي باشد. ليپوساکشن تقريبا در همه جاي بدن از قبيل شکم، ران، باسن، کمر، کفل، زانو، ماهيچه ساق پا، ساق پا و قسمت بالاي بازو قابل انجام است. انباشت چربي موضعي ممکن است موروثي باشد و عموما به رژيم غذايي يا ورزش واکنش نشان نمي دهد.ليپوساکشن اغلب تنها راه براي از بين بردن آنها است. ليپوساکشن را مي توان به طور همزمان در نواحي مختلفي از بدن انجام داد. گاهي اوقات، ليپوساکشن به عنوان اولين مرحله انتقال چربي صورت مي گيرد. در اين موارد، چربي از طريق ليپوساکشن برداشت مي شود، فرآوري مي شود و سپس در ناحيه ديگري از بدن که چربي کمي وجود دارد تزريق مي شود. ليپوساکشن معمولا اختصاص به کاهش وزن ندارد. اين روش در مورد خوش فرم کردن بدن است، با اين وجود در مواردي که ميزان چربي زيادي برداشت مي شود، کاهش نيز اتفاق مي افتد.افرادي بهترين نتايج را بدست مي آورد که حتي پس از ليپوساکشن با رژيم غذايي و ورزش وزن خود را کنترل مي کنند.

ليپوساکشن مناسب چه کساني است؟

ليپوساکشن بيشتر مناسب کساني است که انباشت چربي موضعي در نواحي مشخصي از بدن خود از قبيل شکم، بازو، ران، کمر و باسن دارند. اين انباشت هاي چربي اغلب حتي در برابر اثرات بهترين رژيم هاي غذايي و حرکات ورزشي مقاوم هستند و ممکن است علتي ژنتيکي داشته باشند. ليپوساکشن همچنين براي خوش فرم کردن شکم بکار مي رود. علاوه براين، ليپوساکشن صورت اغلب براي زيباسازي چانه يا گونه گوشتالو بکار مي رود.
افرادي که بيش از همه براي انجام ليپوساکشن مناسب هستند، مردان و زناني اند که وزن نسبتا نرمالي دارد. بايد وزن ثابتي داشته باشد. افرادي که مي خواهند وزن زيادي را از دست بدهند يا حتي وزن خود را افزايش دهند ( براي مثال ناشي از بارداري) براي انجام ليپوساکشن مناسب نيستند. نتايج ليپوساکشن تا زماني که وزن ثابتي داشته باشيد، دائمي هستند. افرادي که بيش از همه مناسب انجام ليپوساکشن هستند همچنين پوست قابل انعطاف و مستحکمي دارند. براي بدست آوردن بهترين نتايج، پوست بايد پس از انجام ليپوساکشن آب برود. افرادي که با افزايش سن انعطاف پذيري پوست خود را از دست مي دهند، نتايج ليپوساکشن نامطلوبي خواهند داشت. در صورتي که پوست انعطاف پذير باقي بماند،افزايش سن مشکلي براي انجام ليپوساکشن بوجود نمي آورد.
ليپوساکشن جايگزين رژيم غذايي و ورزش نيست و معجزه هم نمي کند. ليپوساکشن به خوش فرم کردن بدن کمک مي کند، اما نمي تواند به طور کلي ظاهر شما را تغيير دهد. با اين حال، ليپوساکشن باعث مي شود که انباشت چربي اضافي شما را آزار مي دهد، احساس بهتري نسبت به خود داشته باشيد.
ليپوماتيک توسط يک جراح آلماني طراحي شد و در آن از يک لوله کانولا استفاده مي شود که با هواي فشرده تغذيه مي شود و همانند مته دستي کار مي کند و چربي را آرام تر و سريع تر جذب مي کند. ليپوماتيک جديدترين روش ليپوساکشن است که بي خطر، موثر و آسان است.