لاغری موضعی ران و باسن

لاغرکردن باسن و لاغر کردن رانها در درجه اول اولويت آنهايي قرار دارد که براي تناسب اندام مي انديشند . در مر تبه دوم اهميت لاغري موضعي پهلو ها و شکم قرار دارد و اين زماني است که در برخي از باور ها زن خوب بايد کمي شکم هم داشته باشد . تمام اين مسائل اموري سليقه اي هستند و هيچ قانون و مقررات خاصي ندارد . براي اينکه به لاغر شده موضعي و لاغر کردن قسمت خاصي از بدن برسيد بايد يک قانون متابوليکي بدن را بشناسيد اين قانون به قرار ذيل است :
بدن انسان در طي روند چربي سوزي و آب کردن چربي ها آخرين چربي توليد شده را از بين ميبرد و رفته رفته با اولويت و ترتيب شکل گيري چربي هاي زائد بدن به ترتيب معکوس چربي سوزي ميکند . يک فرد وقتي ميبيند که شکمش قبل از ران و باسن چاق شده است وقتي ميخواهد تا شکم را آب کند بايد برنامه را اصولي آغاز کند ولي عجله نکند در اولين گام ران و باسن و بعد از اتمام آن چربي هاي شکم از بين خواهد رفت . استفاده از چربي سوزهاي گياهي در تسريع اين فرآيند مي تواند تاثير گذار باشد .

راه هاي کوچک کردن باسن
به نظر مي رسد که اين موضوع اين روزها محبوبيت زيادي پيدا کرده است. مخصوصاً خانم ها اين روزها خيلي نگران شکل باسن خود هستند و هر لباسي که تن مي کنند نگرانند که باسنشان در آن بزرگ جلوه نکند. در اين مقاله مي خواهيم چند راه بسيار موثر براي شکل دادن و لاغر کردن باسن هاي چاق عنوان کنيم. نام علمي باسن، عضلات سريني بزرگ مي باشد. اين عضلات همان عضلات گرد بالاي مفصل ران است که در همه حرکات پاها شرکت دارند.
عضلات باسن از عضلات مختلفي تشکيل شده است که عضلات سريني خوانده مي شوند که قوي ترين آنها عضله سريتي بزرگ است. همين عضله است که براي ساختن يک باسن سفت و شکل گرفته بايد روي آن کار کنيم.

کار کردن روي عضله باسن
تمرين کردن روي عضله باسن آنقدرها هم که فکر ميکنيد سخت نيست. تقريباً هر زماني که از پاهايان استفاده مي کنيد روي اين عضله کار مي شود اما براي شکل دادن به عضله بايد همه آن کارها را کمي سخت تر و شديدتر از معمول انجام دهيد.
حرکات و تمرينات زير به خوبي روي عضلات باسن کار مي کنند:
· پله نوردي
· دويدن در کوه
· دوچرخه سواري
· دو سرعت
لانگز
· اسکات
اما با انجام اسکات هاي ساده و معمولي نمي توانيم به عضلات باسن خود شکل بدهيم، با بالا رفتن عادي از چند پله هم همينطور. درمورد اين عضله هم درست مثل همه عضلات ديگر براي رشد بايد با اضافه کردن وزنه و شدت به تمرينات خود استقامت را بالا ببريد. يکي از بهترين نمونه ها حمل کردن يک ساک سنگين حين پله نوردي به مدت نيم ساعت است. اين حرکت به حدي روي عضلات باسنتان کار مي کند که فرداي آن حتماً پا درد خواهيد داشت.
اما اينهم کمکي افراطي است. بهترين و قديمي ترين راه براي شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرينات بدنسازي و کار با وزنه در باشگاه است.
ساختن يک باسن شکل گرفته و زيبا کاري کاملاً احساسي است. مدت زمان زيادي مي برد و نتيجه هم خيلي کند عايدتان مي شود. اما، با اطلاعاتي که پاک تب در اختيارتان قرار مي دهد، آب کردن چربي هاي اضافه باسن و شکل دادن به عضلات آن بسيار ساده خواهد بود. براي از بين بردن چربي هاي باسن به سرعت هرچه تمامتر بايد به موارد زير دقت کنيد:

1 - کاهش وزن عمومي بدن
بله، احتمالاً حدس مي زديد. اگر مي خواهيد باسني خوش فرم و زيبا داشته باشيد، بايد چربي هايي که احاطه اش کرده است را از بين ببريد. اين هم مثل هر ماهيچه ديگر بدن است. اگر مي خواهيد تفکيک و شکل آن مشخص شود بايد لايه چربي روي آن را آب کنيد.
اينجا نمي خواهيم به بررسي اين بپردازيم که اصلاً باسن بزرگ زيباست يا کوچک. هر دو آنها زيبايي خودشان را دارند. اين مقاله مربوط به کساني است که مي خواهند چربي باسنشان را آب کنند و ما فقط روي اين تمرکز مي کنيم.
نکته اي که بايد مثل هميشه متذکر شويم اين است که شما نمي توانيد فقط چربي يک قسمت خاص از بدنتان را آب کنيد. اگر مي خواهيد باسني خوش فرم داشته باشيد بايد چربي همه بدنتان را پايين بياوريد.

براي کاهش سريع چربي به سه چيز نياز داريد:
1 - رژيم غذايي مناسب
2 - تمرينات بدنسازي
3 - تمرينات ايروبيک يا هوازي
براي کاهش وزن بايد بيشتر از آنچه که مصرف مي کنيد، کالري بسوزانيد. اين را با بالا بردن متابوليسمتان با خوردن غذاهاي مناسب و انجام صحيح تمرينات هوازي مي توانيد تقويت کنيد.

2 - تمرينات شديد کارديو ( هوازي )
تا به حال يک فوتباليست يا دونده را ديده ايد که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئناً اينطور نيست. اين افراد آنقدر مي دوند و حرکات مخصوص باسن انجام مي دهند که ديگر چربي روي باسنشان نمي ماند. اگر شما هم مي خواهيد باسنتان را شکل دهيد بايد همان کارها را انجام دهيد.
بهترين نوع تمرينات هوازي مناسب براي باسن، نوع هوازي شديد است. دويدن روي کوه، حرکات لانگز، اسکات با پرش و امثال آن. مي بينيد وقتي شيب سطح را افزايش مي دهيد يا ورزش هوازي مي کنيد که باعث مي شود بيشتر از حد معمول خم شويد، از عضلات باسنتان استفاده بيشتري مي شود. پس اگر مي خواهيد باسنتان را شکل دهيد بايد سخت ترين نوع تمرينات هوازي را انتخاب کنيد.

3 - تمرينات بدنسازي
تمرينات بدنسازي براي باسن آنقدرها هم سخت نيست اما ضروري است. تمرينات بدنسازي نه تنها به عضلات باسنتان فرم مي دهد بلکه متابوليسم بدنتان را هم بالا مي برد و درنتيجه کالري و چربي بيشتري مي سوزانيد و در طول روز کالري کمتري جذب مي کنيد. همه اينها براي شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالي است.