کوچکی شکم بدون رژیم سخت در 6 هفته

تعجب نکنيد واقعا مي‌توانيد ظرف 6 هفته چربي‌هاي شکمتان را آب کنيد به شرط آنکه مطالب ذکر شده در اين مقاله را کاملا مطالعه کرده و مو به مو رعايت کنيد.

پس اگر به سلامتي بدن و زيبايي آن اهميت مي‌دهيد اين مطلب را بخوانيد تصميم جدي بگيريد و از همين فردا شروع کنيد تا به نتيجه دلخواهتان برسيد.

در بيشتر آقايان و خانم‌هايي که مشکل چربي شکم دارند، يک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور اين است که فکر مي‌کنند براي از بين بردن چربي‌هاي شکم و پهلو، بايد حرکات ورزشي مربوط به اين نواحي را انجام دهند در حاليکه کاملاً اشتباه است. شما براي از بين بردن چربي‌هاي شکم و پهلو بايد از تمرينات هوازي استفاده کنيد. مثل تمرينات دويدن ، پياده روي تند ، دوچرخه ثابت ، تردميل و...

البته انجام ورزش‌هاي شکم نيز لازم است اما در درجه دوم اهميت قرار دارد. در واقع براي آب کردن چربي‌هاي شکم بايد 3 کار را همزمان انجام داد که در ادامه مطلب بيشتر آنها را توضيح ميدهيم.

شرط اول : رژيم غذايي

هرگاه اسم رژيم مي آيد ممکن است در ابتدا چيز سختي به نظر برسد در صورتي که اصلا اينگونه نيست. منظور از رژيم، نخوردن نيست که کاري سخت باشد بلکه رژيم يعني درست خوردن. لازم نيست خيلي رژيم سفت و سختي را رعايت کنيد، چراکه در اين برنامه 6 هفته‌اي براي آب کردن شکم از ورزش هم استفاده مي‌شود. پس صرفاً کارهاي زير را ظرف اين 6 هفته انجام دهيد:

اول : سرخ کردني و روغن را به مدت 6 هفته فراموش کنيد.

دوم : از هر نوع ماده قندي مصنوعي مثل آب نبات، قند و شکلات پرهيز کنيد.

سوم : مصرف مواد نشاسته‌اي مثل نان، برنج، سيب‌زميني و... را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانيد.

چهارم : هنگام گرسنگي سعي کنيد بيشتر از ميوه و سبزيجات استفاده کنيد.

شرط دوم : ورزش هوازي

ورزش‌هاي هوازي اثرات بسيار مفيدي در سلامت قلب و عروق دارند و همچنين باعث از بين بردن چربي‌هاي بدن مي شوند. ما در اين برنامه 6 هفته‌اي بيشتر نيازمند اثرات چربي‌سوزي آنها هستيم.

در اين 6 هفته کافي است شما حداقل هفته‌اي 5 روز به مدت يک ساعت ورزش‌هاي هوازي انجام دهيد. اگر در ابتداي کار روزي يک ساعت برايتان دشوار است از روزي 15 دقيقه شروع کنيد و هر يک تا دو روز يکبار مقدار آن را 5 تا 10 دقيقه افزايش دهيد تا به روزي يک ساعت برسيد. از تمام ورزش‌هاي هوازي به منظور چربي‌سوزي در اين برنامه 6 هفته‌اي مي‌توان استفاده کرد ، اما ورزش‌هايي که کارايي بهتري براي چربي‌سوزي شما دارد عبارتند از : پياده روي خيلي تند ، دويدن آرام ، تردميل و دوچرخه‌ثابت.

شرط سوم : تمرينات شکم

هدف اين قسمت از برنامه اين است که عضلات شکم شما فرم زيبايي بگيرند و قوام آنها افزايش يابد. بنابراين وقتي چربي‌هاي شکم شما (توسط رژيم غذايي و برنامه ورزشي هوازي) آب شدند، عضلات زير آنها فرم يافته و زيبا مي‌شوند و اين همان چيزي است که بنام عضلات 6 تکه اي شکم يا Six Packs ناميده مي‌شود. پس براي قوام گرفتن و زيبا کردن عضلات شکم هفته‌اي 4 نوبت و در هر نوبت تمرينات زير را انجام دهيد :

1. دراز و نشست : روي زمين به پشت دراز بکشيد در حاليکه دست‌هايتان پشت سر است، از کمر خم شده و تا حدي بالا بياييد که آرنج‌تان به زانوهايتان که خم هستند بخورند. اين حرکت را هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 تکرار انجام دهيد.

2. پا دوچرخه : روي زمين دراز بکشيد، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازي با سطح زمين باشد. سپس حرکاتي شبيه به دوچرخه سواري را در هوا با پاها انجام دهيد. اين حرکت را نيز هر جلسه 3 نوبت و هر نوبت 3 دقيقه انجام دهيد.

3. بالا آوردن پاها در حالت خوابيده : در حالت خوابيده به پشت پاهايتان را به صورت مستقيم بالا بياوريد تا حدي که استخوان باسن از زمين بلند شود. سپس به آرامي پاها را به موقعيت اول برگردانيد. اين حرکت را نيز هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 تکرار انجام دهيد.

با انجام دقيق برنامه‌هاي بالا مطمئن باشيد که ظرف 6 هفته و چه بسا کمتر، چربي‌هاي شکم را به ميزان زيادي از دست خواهيد داد و اين موضوع را به وضوح در سايز دور کمر شلوارتان مشاهده خواهيد کرد.

شايد بسياري از شما عزيزان لاغري شکم و پهلو برايتان بيشتر از جنبه زيبايي مهم باشد اما چيزي که اهميت بيشتري دارد مسئله سلامتي است تا زيبايي. اگر شما چربي‌هايتان را از بين نبريد رفته‌رفته و با افزايش سن نه تنها از بين بردن آن ها سخت‌تر مي‌شود بلکه خطر ابتلا به بيماري‌هاي زيادي مثل ديابت، فشار خون، بيماري قلبي، سرطان و... در شما افزايش مي‌يابد. پس از همين فردا شروع کنيد، اراده به خرج دهيد، مصمم و جدي باشيد تا به نتيجه برسيد.
منبع : salamatnews.ir