مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش ها

1- يکنواختي لايه چربي زير پوست در ليپوماتيک (Lipomatic) عالي است و هيچ گونه بقاياي مانده از چربي که در روش هاي ديگر ساکشن به صورت گلوله مانند در زير پوست لمس مي شود در اين روش وجود ندارد.

2- نياز به بستن گن در اين روش براي بيمار دو هفته است که در مقايسه با ساکشن سنتي ( 6 ماه ) و ليزر ليپوليز ( 4 تا 2 ماه ) بسيار کوتاه در است. در عين حال بستن گن 40 - 30 روز براي بهتر جمع شدن پوست توصيه مي شود.

3- جمع شدن پوست در اين روش نسبت به روش هاي ديگر ساکشن به دليل صدمه کمتر به ترابکولاهاي پوستي به مراتب بهتر است.

4- در اين روش بي حسي موضعي کافي است و بيمار درد ندارد در حالي که در روش هاي ديگر ساکشن چنانچه با بي حسي موضعي انجام گيرد، معمولا بيمار احساس ناراحتي و درد دارد و معمولا نياز به داروهاي آرام کننده و خواب آور و حتي بيهوشي خفيف است.

5- تورم و ترشحات پس از عمل در اين روش بسيار کمتر است و ترشح از محل ساکشن نهايتا 36 ساعت طول مي کشد در حالي که در روش هاي ديگر ساکشن طولاني تر است.

6- ريسک عفونت در عمل ليپوماتيک (Lipomatic) بسيار کم است.

7- احتمال آمبولي چربي نسبت به روش هاي ديگر ساکشن بسيار کم است و تاکنون گزارش نشده است.

8- ليپوماتيک نياز به بستري ندارد و بيمار بلافاصله بعد از عمل مي تواند سر کار بازگردد.

9- خستگي و کوفتگي پس از عمل نسبت به روش هاي ديگر ساکشن به مراتب کمتر است.

10- گرچه جمع شدن پوست در ليپوماتيک نسبت به روش هاي ديگر بهتر صورت مي گيرد ولي در مواردي که شلي و افتادگي پوست زياد باشد نياز به عمل جراحي وجود خواهد بود. با اين حال عمل جراحي پس از ليپوماتيک نسبت به بيماراني که با جراحي ليپوماتيک چربي هاي آنها تخليه نشده است، عمل محدودتر با برش کوچک تري خواهد بود و در بسياري از موارد آبدومينوپلاستي که نياز به در آوردن ناف وتغيير محل ناف است، پس از عمل ليپوماتيک مي توان ناف را در جاي خود حفظ کرد و افتادگي پوست زير شکم را با برش محدودتري برطرف کرد.
منبع: الو دکتر