چگونه طب سوزنی باعث کاهش وزن میشود ؟

?) طب سوزني باعث کاهش اشتها ميشود
طب سوزني باعث کاهش اشتها مي شود و بدين طريق از پرخوري جلوگيري مي کند به خصوص در افرادي که پرخوري عصبي دارند يعني در کساني که عصباني مي شوند اشتهايشان زياد مي شود بسيار موثر است. در طب سوزني با سوزن زدن بر روي نقاطي از گوش و بدن مي توان در عرض يک هفته اشتهاي فرد پر خور را بسيار کم نمود و در عرض يک هفته مقدار خوردن فرد به نصف کاهش مي يابد ، يعني اگر مقدار خوردن فرد در قبل از شروع درمان را صد در نظر بگيريم بعد از يک هفته درمان به حدود ?? مي رسد و مسلما زمانيکه ورود غذا به بدن به اين شدت کم شود فرد لاغر مي گردد.
?) طب سوزني باعث افزايش سوخت و ساز(متابوليسم)مي شود
طب سوزني مي تواند با افزايش گردش خون و انرژي در بدن باعث افزايش متابوليسم و سوخت و ساز چربيها گردد. اين روش به خصوص در افرادي که مي گويند خيلي غذا نمي خورند ولي همچنان چاق مي باشند موثر است. اين افراد با گرفتن انواع رژيم هاي غذايي و به خصوص خوردن ميوه ها و سالاد بدن خود را به سمت سردي و کاهش سوخت و ساز برده اند و لذا بدن به اصطلاح به خواب زمستاني فرو رفته است و با وجود رژيم هاي سخت لاغر نمي شوند. طب سوزني باعث به کار افتادن موتور سوخت و ساز بدن شده و مواد اضافي را مي سوزاند.
?) طب سوزني لاغري باعث افزايش دفع مواد اضافي و آب انباشته شده در بدن ميشود
طب سوزني باعث دفع آب تجمع يافته در درون سلول هاي چربي (سلوليت) مي شود لذا در افرادي که چاقي هاي موضعي مانند شکم و رانها دارند و از آب نمودن آنها عاجزند اين روش بسيار موثر است و کاهش سايزي حدود ?سانتيمتر در هفته اول ايجاد مي کنند.
طب سوزني باعث رفع يبوست که يکي از علل مهم چاقي است مي شوند لذا افرادي که از يبوست هاي مزمن رنج مي برند از طب سوزني نتيجه خوبي مي گيرند.
?) طب سوزني باعث تنظيم سيستم هاي هورموني و آندوکرين و تيروئيدوهورمونهاي زنانه ميشود
طب سوزني به طور کلي اثرات تنظيمي روي تمام سيستم هاي بدن از جمله سيستم هاي هورموني که در ايجاد چاقي نقش دارند دارد. لذا با تنظيم اين سيستم ها باعث تحريک عملکرد کل بدن شده و بدن را موزون مي کند.لذا باعث تنظيم پريود زنان ميشود