خطرات و نکات منفی استفاده از دستگاه کویتیشن

نکاتي که در طي درمان حتماً بايد رعايت نماييد:
1. حين انجام کار بايد تمام وسايل فلزي و الکترونيکي (موبايل) را از بدن دور کنيد، چرا که احتمال آسيب به بدن يا دستگاه الکترونيکي وجود دارد.
2. مثل ساير روش‌هاي لاغري موضعي، اساس درمان موفق بر پايه رژيم درست غذايي شامل رژيم کم‌کالري و کم‌چربي و ورزش است و بدون اين‌ها احتمال عدم موفقيت يا برگشت سريع چاقي بسيار بالاست.
3. قبل از جلسه درماني حداقل 1 و نيم ليتر آب و بعد از اين جلسه حداقل 3 ليتر آب بنوشيد؛ زيرا اين روش به شدت آب بدن شما را تبخير مي‌کند؛ و عدم رعايت اين توصيه شما را با کم‌آبي مواجه مي‌نمايد.
4. در صورتي که تمايل داشتيد تحت درمان با اين روش‌ها قرار گيريد، فقط به مراکز درماني مجاز در رابطه با اين دستگاه‌ها مراجعه نماييد تا اگر با مشکلات ناشي از کم‌آبي بدن، سوختگي موضعي، افزايش فشارخون يا چربي‌خون و ... مواجه شديد. تيم درماني به شما در رابطه با رفع مشکل کمک نمايند.
قبل از جلسه درماني حداقل 1 و نيم ليتر آب و بعد از اين جلسه حداقل 3 ليتر آب بنوشيد؛ زيرا اين روش به شدت آب بدن شما را تبخير مي‌کند؛ و عدم رعايت اين
توصيه شما را با کم‌آبي مواجه مي‌نمايد
خطرات و نکات منفي استفاده از دستگاه کويتيشن چيست؟
اين روش بسيار جديد و نوپا است، اکثر مراکزي که اين دستگاه‌ها را به منظور لاغري موضعي معرفي مي‌نمايند، براي تبليغ اين دستگاه‌ها آن را روشي امن و بي‌خطر معرفي مي‌کنند؛ درحالي‌که کسي نمي‌داند اين امواج قوي که سلول‌هاي چربي بدن را در هم مي‌شکنند، چه تأثيراتي مي‌تواند بر اعضاي داخلي بدن داشته باشد. کما اينکه مطالعات نشان مي‌دهد که اين امواج علاوه بر بافت چربي؛ بافت عروقي، ماهيچه‌اي و عصبي را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهند. از طرفي ديگر، ذرات چربي که از بافت چربي آزاد مي‌شوند، در بدن به گردش در مي‌آيند و مي‌توانند وارد جريان خون شوند و سطح چربي‌هاي خون را بالا برند و اگر آزمايش خوني بعد از استفاده از اين دستگاه‌ها انجام دهيد خواهيد ديد که پروفايل چربي خون شما شامل تري‌گليسريد و کلسترول افزايش نشان مي‌دهد؛ و همان طور که مطلع هستيد افزايش چربي خون، فرد را مستعد ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي، سکته‌هاي قلبي و مغزي، گرفتگي عروق، فشارخون بالا، چربي خون بالا، ديابت و ... مي‌نمايد. همچنين چربي اضافه‌اي که وارد جريان خون شده است، بايد به نحوي از بدن خارج شود و مکانيسم خروج اين چربي از راه تصفيه توأم کبدي و کليوي مي‌باشد. افزايش چربي خون که با استفاده از اين دستگاه‌ها ايجاد مي‌شود، بار اضافي زيادي را بر کبد و کليه‌ها وارد مي‌آورد و ريسک ابتلا به کبد چرب و سيروز کبدي، نارسايي کليوي، دفع خون از ادرار و ... را افزايش مي‌دهد.
از عوارض ديگر استفاده از اين دستگاه‌ها مشکلات پوستي ناشي از ثابت بودن پروب کويتيشن و بي‌توجهي تيم درماني مي‌باشد که منجر به سوختگي پوستي، التهاب و اسکار در ناحيه تحت امواج مي‌شود.
در کلينيک‌هاي زيبايي، استفاده از دستگاه کويتيشن که براي کاهش چربي‌هاي موضعي در نواحي خاصي از بدن استفاده مي‌شود، به افراد داراي اضافه‌وزن و چاقي که هيچ‌گونه بيماري زمينه‌اي ندارند، توصيه مي‌شود؛ اما در همين افراد هم استفاده از اين روش کاملا ايمن و بي‌خطر نمي‌باشد و بهتر است با احتياط بيشتري به اين دستگاه‌ها نزديک شد.