چگونه باید از میوه در موقع ناشتا استفاده کرد؟

چون مخلوط شدن میوه با سایر مواد غذایی مناسب نیست لازم است از میوه بتنهایی استفاده نمود، مخصوصاً در ناشتا.
به جای خوردن میوه بعد از غذا، باید قبل از غذا از آن استفاده کرد، ولی به شرطی که از خوردن غذای قبلی تقریباً سه ساعت گذشته باشد. مثلاً سه ساعت بعد از صرف نهار یا شام.
توصیه می شود از خوردن پرتقال، نارنگی و گریپ فروت قبل از خوابیدن خودداری نمود زیرا وجود ویتامین C در میوه های یاد شده، سبب بی خوابی می شوند.
از مصرف آب میوه بخصوص اگر در خارج از منزل تهیه شده باشد بعلت مخلوط شدن آن با قند پرهیز کنید و چنانچه آب میوه در منزل تهیه شده باشد، یک کمی آب باید به آن اضافه نمود و برای شیرین نمودن آن از قند مصنوعی مناسب استفاده کرد.

غذاهای دیگر لاغری:
۱)ماست:
ماست بهترین غذا برای رژیمهای لاغری است. بهترین وسیله آسان که کوچکترین زحمتی ایجاد نکند پیروی از رژیم لاغری بوسیله ماست است تا معده را راحت و سیر نگه دارد و در عین حال ماست غذایی است که مواد چربی زیادی ندارد و اشخاص بزرگسال که اغلب نمی توانند قند شیر را هضم کنند به خوبی می توانند شیر را بصورت ماست مصرف کرده و هضم نمایند. با مصرف ماست در رژیم لاغری هر قدر زیاد وزن خود را سبک کنید و لاغر شوید بیشترپوست و موهای سر و چشمان شما لطافت و برق گرفته و آثار تندرستی کامل شما را نشان خواهد داد زیرا شما با مصرف ماست انواع ویتامینهای B را مصرف کرده و به این وسیله به پوست و موهای سر و چشمان خود غذای مقوی می رسانید. ماست بی چربی را مصرف نمایید تا طعم طبیعی آن را چشیده و همیشه چابک و چالاک باشید.
۲)مصرف پروتئین- چربیها با قندها:
از مصرف پروتئین – چربی ها با قندها باید خودداری کرد چون با قاطی کردن پروتئین- چربی( مانند گوشت، ماهی و چربیها) با نان، برنج و پاته و سیب زمینی و نظائر آن که سرشار از قند هستند، هر یک از آنها روی دیگری اثر منفی بجا گذاشته و محیط آنزیم دار را برای گوارش مواد غذایی دیگرلازم است از بین می برند. نتیجه حاصله از مخلوط شدن پروتئین – چربی با قندها باعث اختلال در هضم غذا و برجستگی غیرعادی شکم و بادکردگی دائمی آن می شود.

نکات قابل توصیه برای داشتن شکم صاف:
کسانی که شکم باد کرده دارند و همیشه از نفخ شکم می نالند باید به توصیه های زیر توجه نمایند:
۱) خوردن میوه منحصراً در ناشتا.
۲) مخلوط نکردن پروتئین- چربیها با مواد قندی.
۳) پرهیز از مصرف مشروبات گازدار مانند ماءالشعیر، آب معدنی، سودا و نظایر آن.
۴) ورزش شکم به مدت یک ربع ساعت صبح ها.
۵) مبارزه با یبوست مزاج با مصرف نان سبوس دار و نان با سبوس و خوردن فیبرهای غذایی مانند سبزیها به مقدار زیاد