مراحل انجام ،عوارض و نتایج کرایولیپولیز

آيا نسل جديد کرايوليپوليزها(( کرايوليپوليز 4 بعدي )) موثرترند؟
بله نسل جديد کرايوليپوليزها اثربخشي بيشتري دارند.ابن نوع کرايو ها از 4 طرف به بافت سرما ميدهد و درنتيجه ميزان تخريب سلولهاي چربي در ااين نوع کرايوها نسبت به کرايوهاي قديمي بيشتر است.و امکان کاهش دما و فريز شدن در مرکز بافت بيشتر است.اين نوع کرايو ها به دليل يکنواختي سرما و پخش شدن ان در تمام جهات امکان عارضه هاي پوستي مثل تاول و فرمزي کمتر است.در ضمن حجمي که کرايو 4طرفه با هندپيس بزرگ فريز مي کند2 برابر دستگاههاي قبلي است .اين نوع کرايوها مجهز به ليزر هستند و همزمان با سرما از ليزر هم استفاده مي شود که هم نتيجه درمان را بهتر مي کند و تخريب بافت چربي را افزابش مي دهدو هم عوارض کرايو مثل خون مردگي و کبودي را در بافت کمتر مي کند.جنس هندپبس اين دستگاه ها از جنس سليکون هست که خطر تاول و سوختگي پوست که معمولا از عوارض کرايو 2 طرفه يا کرايوهاي معمولي است و رد و جاي نا مطلوبي در بافت ايجاد مي کند، را کمتر مي کند
براي کسب اطلاغات و پاسخ سوال دوستان مقاله زير و سايري مفالاتي که در لينک کرايوليپولير مشاهده مي فرماييد مطالعه فرماييد بر روي لينک زير کليک نماييد
منظور از کرايوليپوليز دوبعدي ،چهاربعدي يا چهار وجهي و سليکوني چيست؟ايا واقعا با هم تفاوت دارند؟
حين درمان چه اتفاقي مي افتد؟
در ابتدا موضع تحت درمان را انتخاب کنيد. سپس اپراتور پروب دستگاه را روي موضع قرار مي دهد. پس از آن موضع بين دو صفحه خنک کننده دستگاه کشيده مي شود. احساسي که در بيمار پديدار مي شود فشار و مکش کافي است تا موضع به موثرترين شکل ممکن خنک شود. مدت زمان کار با دستگاه يک ساعت و يا کمي بيشتر و متناسب با نياز شما تعيين مي شود.

در همان قسمت بدن، دو تا سه ماه بعد از اولين جلسه از دستگاه استفاده کنيد تا ضخامت لايه چربي اضافي کاهش يابد. دو جلسه درمان مي­تواند تأثير کرايوليپوليز را افزايش دهد اما درمانهاي مکرر در زمانهاي تصادفي توصيه نمي­شود.

حسي که موقع درمان در انسان ايجاد مي شود چگونه است؟
در دقايق اول کار با دستگاه شما فشار و سرماي شديدي را حس مي کنيد. اين حس به مرور زمان کمرنگ تر مي شود. بسياري از مردم حين درمان به مطالعه مي پردازند، با لپ تاپ کار مي کنند و يا حتي چرت مي زنند!

دوره درمان چه مدت به طول مي انجامد؟
بستگي به وسعت منطقه معمولا درمان بين 1 الي 4ساعت به طول مي انجامد.

آيا مي توان پس از درمان به فعاليت هاي روزانه پرداخت؟
اين روش کاملا غير تهاجمي است بنابراين به راحتي بعد از استفاده از دستگاه مي توانيد فورا به سراغ کارهاي روزمره خود برويد. بعضي افراد پس از درمان قرمزي، کبودي سطحي، حس خارش و يا سوزش، بي حسي و کرختي را در موضع احساس مي کنند که اين موارد به سرعت رفع مي شوند در اکثر موارد بيماران بعد از جلسه درمان به کار خود مي پردازند.

نتايج درمان چيست؟
نتايج درمان CoolSculptingدر کاهش قابل توجه چربي هاي موضعي قابل مشاهده است. پس از اتمام اولين جلسه درمان براي حصول نتايج بهتر مي توانيد تعداد جلسات را افزايش دهيد. معمولا افراد با يک جلسه نتيجه مطلوب را مشاهده مي کنند.

چه موقع نتايج درمان قابل مشاهده است؟
شما مي توانيد بعد از گذشت 3 هفته از درمان به سرعت تغييرات را مشاهده کنيد و بعد از دو ماه نتايج شگفت آوري را شاهد هستيد. اما بدن شما کماکان پروسه دفع چربي را تا 4 الي 6 ماه بعد از درمان ادامه مي دهد.

آيا نياز به مواد مکمل و رژيم غذايي سخت و برنامه ورزشي است؟
نيازي به هيچ گونه قرص و يا مواد مکملي نيست. همچنين احتياجي به رژيم و نرمش نداريد. بسياري افراد بعد از درمان انگيزه بيشتري براي مراقبت از خود پيدا مي کنند.البته رعايت برنامه غذايي سالم ضروري است واگر بخواهيم به بدخوري و کم فعاليتي ادامه دهيم امکان بازگشت جود دارد.