از بین بردن چربی شکم و پهلو

اگر از چربي هاي شکم و پهلوي خود خسته شده ايد مي خواهيم توصيه ها و ترفندهاي لاغري شکم و تناسب اندام را به شما معرفي کنيم و پيشنهادات جالبي در اين زمينه برايتان داريم باما در ادامه مطلب همراه باشيد و روش هاي کاربردي آب کردن چربي شکم و پهلو را فرا بگيريد
اگر مثل بسياري از مردم دنيا اضافه وزن داريد و براي کاهش وزن‌تان به سختي تلاش مي‌کنيد اما هنوز نتوانسته‌ايد کاري از پيش ببريد، نگران نباشيد. بسياري از افراد مانند شما هستند و تنها شما نيستيد که به اين گرفتاري دچار هستيد. لازم است روش‌هاي هميشگي خود را با دقت مدنظر قرار داده و در اين روش‌ها تجديدنظر کنيد. اين بار لازم است راه‌هاي آسان‌تر را جايگزين رژيم‌ها و روش‌هاي سخت و پيچيده کنيد. بله،‌اين‌بار بهتر است راهکارهاي ساده و عملي ما را امتحان کنيد. تنها کافي است ظرف ??‌روز اين برنامه را انجام دهيد تا نتايج ايده‌آل آن را ببينيد و وزن کم کنيد.
?.هدف خود را از کم کردن وزن بنويسيد
بسياري از مردم اين کار را انجام نمي‌دهند، اما ما را باور داشته باشيد، چون اين کار جواب مي‌دهد. حتي اگر بخواهيد ظرف ?‌ماه، ??‌کيلو وزن کم کنيد يا آنکه فقط شکم خود را آب کرده يا سطح انرژي خود را افزايش دهيد، همه اينها را در برنامه کاهش وزن روزانه خود بنويسيد. نخستين هدف براي کاهش وزن اين است که اين مسئله را بدانيد و به خود بگوييد که چقدر بايد وزن کم کنيد.
?. بيشتر از ميزان مصرف خود کالري بسوزانيد
شايد خيلي ساده به نظر بيايد اما اين کار مستلزم برنامه‌ريزي است. براي رسيدن و عملي کردن اين ايده، يک ساعت پياده‌روي در روز با سرعت ?‌کيلومتر در ساعت مي‌تواند چيزي حدود ???‌کالري بسوزاند، در شرايطي که يک ساندويچ برگر حاوي ???‌کالري است.
?.قند رژيمي را جايگزين کنيد
اين مواد طبيعي که ميزان کالري‌شان صفر است تقريبا در تمام فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در‌دسترس هستند. از طرفي مصرف آنها در کاهش قند‌خون و کنترل ميزان ديابت هم تاثير فراواني دارد.
?.از برنج قهوه‌اي به‌جاي برنج سفيد استفاده کنيد
برنج قهوه‌اي داراي کالري کمتري است، از طرفي فيبر بيشتري هم دارد که باعث مي‌شود براي مدتي طولاني‌تر احساس سيري و اشباع بودن داشته باشيد. از طرفي برنج قهوه‌اي حاوي سبوس است که مي‌تواند ميزان کلسترول را کاهش دهد.
?.هرگز براي کاهش وزن گرسنگي نکشيد
اگر برنامه‌اي را انجام مي‌دهيد که نبايد طبق آن غذا بخوريد يا رژيم غذايي‌تان را کم کنيد، بدن شما فکر مي‌کند که شما در حال تحمل گرسنگي هستيد و سعي مي‌کند به جاي سوزاندن کالري، آنها را ذخيره کند. سعي کنيد غذاهايي را که داراي کالري منفي هستند بخوريد چرا‌که کالري بسيار کمي دارند.
6. شام‌تان را تا ساعت ?:??‌ شب بخوريد
برخي افراد عادت دارند شام سنگين و آن هم ديرهنگام بخورند. از آنجايي که فاصله بسيار کمي بين شام و زمان خوابيدن شما وجود دارد، سيستم هاضمه تحت‌تاثير آن قرار گرفته و در برنامه کاهش وزن شما اختلال ايجاد مي‌کند.
7. پنج‌بار در روز ميوه و سبزيجات مصرف کنيد
اين گزينه‌ها، غذاهايي با کالري کم هستند که ميزان بالايي از موادمغذي شما را تامين مي‌کنند. سعي کنيد صبح‌ها و قبل از صبحانه حتما يک ميوه خورده و به جاي خوردن اسنک، در ميان روز يک ميوه بخوريد. ظهر هم قبل از خوردن ناهار، سعي کنيد ميزان زيادي سالاد سبزيجات بخوريد. شب‌ها هم به‌جاي خوردن اسنک يا غذاهاي سرخ‌کرده و نوشيدن قهوه زياد سعي کنيد ميوه بخوريد و براي شام هم پيشنهاد ما يک ظرف بزرگ سالاد سبزيجات يا يک غذاي سرخ‌کردني سريع با کمي روغن است.
8.ميزان مصرف غذاهاي نمکي را کم کنيد
مي‌دانيم که عاشق خيارشور، نان‌هاي عدسي و ساير اسنک‌هاي نمکي هستيد، اما نمک براي برنامه کاهش وزن شما اصلا گزينه خوبي نيست و باعث حفظ آب در بدن و نفخ مي‌شود تا آنجا که مي‌توانيد از آنها دور باشيد.
9. خريد اينترنتي را فراموش کنيد
مي‌دانيم که شايد کمي دشوار و خسته‌کننده باشد اما بايد سعي کنيد تصميم خود را براي عملي کردن آن بگيريد. اگر کارت اعتباري داريد، سعي کنيد آن را جايي مخفي کرده و درش را قفل کنيد. براي خودتان محدوديت قائل شويد. سعي کنيد به جاي سفارش غذاهاي آماده از رستوران غذاهاي سالم را بپزيد و بخوريد. اين کار نه‌تنها باعث مي‌شود که دستورالعمل‌هاي طبخ جديدي ياد بگيريد، بلکه وزن‌تان را هم کم کرده و نسبت به آنچه مي‌خوريد آگاه‌تر مي‌شويد. از طرفي اين مسئله ايده‌اي بزرگ براي خوردن پيش از رفتن به مهماني يا مراسم خاصي است.
10.ادويه‌هاي بيشتري به غذاهاي‌تان اضافه کنيد
ادويه‌ها، داراي خواص افزايش‌دهنده متابوليسم بدن هستند. سعي کنيد ادويه‌هايي مانند فلفل سياه، فلفل قرمز، زيره سبز، زردچوبه، خردل و… را به غذاي‌تان اضافه کنيد چون هم باعث بهتر شدن مزه غذا شده و هم به کاهش وزن‌تان کمک مي‌کند.
11.آجيل را فراموش نکنيد
سعي کنيد ميوه و آجيل‌هايي مانند بادام، پسته و گردو بخوريد که چربي کافي داشته و براي سلامت کلي بدن‌تان مفيد است و به کاهش وزن‌تان کمک مي‌کند.
12.مصرف گوشت قرمز را کاهش دهيد
به جاي آنها مي‌توانيد مرغ بخوريد چراکه حاوي ميزان زيادي پروتئين بوده و شما را براي مدت طولاني‌تري سير نگه مي‌دارد. اگر در باشگاه ورزش مي‌کنيد اين گزينه، گزينه‌اي عالي براي افزايش سوخت‌گيري بدن است. ماهي هم گزينه‌اي سالم‌تر محسوب شده و چربي‌هاي خوبي دارد. در اين ميان مي‌توانيد بوقلمون را هم امتحان کنيد. ميزان کالري آن کمتر از مرغ است.
13.هنگام گرسنگي آب بنوشيد
اکثر مواقع وقتي احساس گرسنگي مي‌کنيم، بيشتر به‌خاطر تشنگي بوده و بدن ما هوس چيزي مي‌کند تا بخورد، بنابراين نوشيدن آب مي‌تواند هوس بدن را نسبت به خوردن از بين ببرد.
14. صبح‌ها ورزش کنيد
پيش از آنکه درگير فعاليت‌هاي روزمره شويد، سعي کنيد ورزش کنيد. درواقع اين زمان، زماني است که مي‌توانيد بعد از يک خواب طولاني شبانه، انرژي به دست آورده و از طرفي بهترين زمان براي ورزش کردن است. اگر مشکل بيدار شدن سر صبح داريد، اين روش را امتحان کنيد؛ ساک باشگاه خود را بسته يا لباس‌هاي ورزشي خود را آماده کنيد و آن را کنار تخت خود بگذاريد. صداي خود را ضبط کرده تا به شما هدف وزن کم کردن‌تان را يادآوري کرده و آن را به‌عنوان صداي زنگ خود تنظيم کنيد.
15.صبحانه مفصلي بخوريد
اکثر مردم فکر مي‌کنند براي کاهش وزن نبايد صبحانه بخورند، اما اين بدترين کاري است که آنها انجام مي‌دهند. سعي کنيد لبنيات و نان و مغذي‌ترين مواد غذايي در صبحانه تان داشته باشيد. نان‌هاي تهيه شده از جو و ذرت را در اولويت بگذاريد.
16.حداقل ??‌دقيقه در روز تحرک داشته باشيد
تحقيات نشان مي‌دهد صبح‌ها بهترين زمان براي ورزش کردن است. يوگا، ايروبيک، تمرينات کاهش وزن، شنا، زومبا يا هر فعاليت ديگري از اين دست گزينه‌هاي خوبي محسوب مي‌شوند، اما «??‌دقيقه» تحرک را حتما در برنامه‌تان داشته باشيد.
17.سعي کنيد در برنامه رژيمي‌تان، تمرينات کاهش وزن هم داشته باشيد
اين تمرينات به شما کمک مي‌کند تا بتوانيد حجم عضلات‌تان را کم کرده و اين کار باعث افزايش متابوليسم شده و کمک مي‌کند بدن‌تان به يک ماشين چربي‌سوز تبديل شود.
18.کاري نکنيد که ورزش براي‌تان به کاري کسل‌کننده و يکنواخت تبديل شود
هر روز به باشگاه نرويد. سعي کنيد در کلاس يا زومبا شرکت کنيد، به پياده‌روي صبحگاهي برويد و هنرهاي رزمي را امتحان کنيد. جمعه‌ها با دوستان‌تان به شنا برويد. سعي کنيد هر کاري که روي شما جواب مي‌دهد، انجام دهيد. از تمرينات و دوره‌هاي متنوع در طول ماه‌ها استفاده کنيد.
منبع: دکنر سلام