روش لیپوماتیک

روش هاي مختلفي براي خارج کردن چربي هاي موضعي زير پوست وجود دارد از جمله ليپوساکشن و ليپوليز . اخيرا از روش ديگري به نام ليپوماتيک استفاده مي شود.
ليپوماتيک در واقع يک روش پيشرفته براي خارج کردن چربي هاي موضعي مي باشد که در واقع يک نوع ساکشن مي باشد.
اين دستگاه به قدري پيشرفته عمل مي کند که برتري و مزاياي آن هم در حين انجام عمل و هم بعد از انجام آن براي جراح و بيمار کاملا واضح است.
ليپوماتيک را ليپوليز اينفراسونيک نيز مي نامند زيرا از امواج اينفراسونيک ، ارتعاش ( vibration) و نوسان ثابت حول محوري (nutation) استفاده مي کند. نحوه انجام ليپوماتيک به اين صورت مي باشد که سلول هاي چربي را تخريب نمي کند و فقط آن ها را از محل اتصالشان به يکديگر جدا مي کنند و بافت چربي را سالم بوسيله ساکشن از زير پوست خارج مي کنند.
از اين چربي هايي که از زير پوست خارج شده مي توانيم به عنوان فيلر طبيعي براي برجسته سازي گونه ، صورت و ساير اعضاي بدن استفاده کنيم. جالب است بدانيد که اين چربي ها بعد از تزريق ، نسبت به چربي هايي که توسط ساکشن کشيده مي شوند ، دوام بيشتري داشته و ميزان تورم ناشي از آن نيز کم مي باشد و همينطور نسبت به آن ها سالمتر (intact) مي باشد.

ليپوماتيک نسبت ليپوساکشن سنتي و ليزر ليپوليز ارجحيت دارد که مزايا و برتري هايي دارد که آن را به ? بخش تقسيم مي کنند که شامل مزاياي اين روش در نتيجه عمل ، براي بيمار و همچنين مزاياي آن از نظر جراح مي باشد