چطور چربی های شکم و پهلو را بسوزانید؟

مي دانيم که وزن کم کردن آنقدرها هم که به نظر مي رسد ساده نيست اما براي حفظ سلامت و البته تناسب اندام تان بهتر است که حتي يک کيلوگرم چربي اضافه هم نداشته باشيد. اين روزها مشکل بسياري از خانم ها چربي هاي انباشته شده در بخش شکم و پهلوهاست که به راحتي مي تواند سايزشان را چند شماره بالا ببرد. اما براي از بين بردن اين چربي ها تمريناتي وجود دارد که در خانه هم مي توانيد آنها را انجام دهيد و اميدوار باشيد که با رعايت رژيم غذايي مناسب چاقي موضعي اين بخش ها را از بين مي بريد. سپيده زاهدي، مربي تناسب اندام از گلد جيم آمريکا و مدرس دوره هاي تيف استراليا به شما مي گويد براي از بين بردن چربي هاي اضافي شکم و پهلوها چه کار کنيد و چه ورزش هايي براي شما مناسب است. لاغري شکم و پهلو

بنا به گزارش آکاايران : خرده نکته هاي لاغري
- اگر مقدار کالري دريافتي شما بيش از ميزان کالري باشد که مي سوزانيد، لاغر نخواهيد شد و حتي با ورزش چربي از دست نمي دهيد. سعي کنيد از خوردن چربي و قند پرهيز کنيد و وعده هاي غذايي کوچک ميل کنيد. در اين صورت قطعا پس از مدتي متوجه تغيير سايز خود خواهيد شد.
- قبل از انجام حرکات، بدن خود را گرم کنيد و پس از انجام تمرينات حداقل 20 دقيقه ورزش هوازي انجام دهيد و بدن تان را سرد کنيد.
- حين انجام تمرينات دم و بازدم را فراموش نکنيد.
- از انجام هرگونه حرکتي که باعث ايجاد درد شود، بپرهيزيد و اگر حرکتي را به درستي نمي دانيد ابتدا آموزش ببينيد .
- اگر سابقه آسيب ديدگي، آرتروز يا ديسک داريد قبل از شروع تمرينات ابتدا با پزشک خود مشاوره کنيد.
- اکثر افراد عضلات گردن ضعيفي دارند و هنگام انجام تمرينات شکمي با گردن خود بلند مي شوند. سعي کنيد با عضلات بالاي شکم تنه خود را از زمين بلند کنيد. در اين صورت پس از مدتي عضلات گردن و شکم تقويت مي شوند و ديگر فشار مضاعف روي گردن خود حس نخواهيد کرد.
- اگر گودي کمر شديد يا کمردرد خفيف داريد در حرکاتي که دو پا بالا مي رود پاي خود را تکي بالا بياوريد.
- نوشيدن حداقل هشت ليوان آب را در طي روز فراموش نکنيد.
- در تمامي حرکات شکم سعي کنيد تمرکز داشته باشيد و عضلات شکم را منقبض کنيد که فشار وارده را کاملا حس کنيد. به جاي اينکه فقط به گردن يا پاهاي خود فشار آوريد اگر سوزش شکم را حس نمي کنيد و بقيه قسمت هاي بدن تان درد مي گيرد، مطمئن باشيد حرکت را نادرست انجام داده ايد.
ورزش هاي هوازي کدامند؟
ورزش هايي مثل پياده روي، دويدن، دوچرخه سواري، کوهنوردي، شنا و. . . از ورزش هاي هوازي هستند. در اين تمرينات بدن در ابتدا فقط گليکوژن مي سوزاند و وقتي که ذخاير گليکوژن رو به اتمام رسيد (پس از حدودا 20 دقيقه) چربي سوزي شروع مي شود. پس اگر مي خواهيد چربي از دست دهيد، اين تصور غلط را نداشته باشيد که هرچه شکم بزنيد و درازونشست انجام دهيد شکم شما کوچک مي شود. درواقع تمامي موارد ذکر شده در چربي سوزي تاثيرگذار هستند و علاوه بر تمرينات ناحيه شکم و پهلو، بايد 30 تا 60 دقيقه ورزش هاي هوازي هم انجام دهيد.
از هولاهوپ کمک بگيريد
هولاهوپ همان حلقه هاي رنگي است که در کودکي مان با آن بازي مي کرديم ولي اين روزها ميان بزرگ ترها نيز رواج پيدا کرده که هم جنبه ورزشي دارد و هم تفريحي. هولاهوپ هاي جديد از قطعاتي پازل مانند ساخته شده اند که هر شخصي بتواند به تناسب دور کمرش قطعه حلقه را زياد و کم کند. قيمت اين حلقه ها از 20هزار تومان شروع مي شود. بعضي از هولاهوپ ها عاجدار هستند که اين مدل باعث ضربه زدن بيشتر به دور بدن مي شود. مي توانيد به راحتي اين ورزش را در منزل انجام دهيد. اگر حلقه هولاهوپ را دور کمر خودتان بچرخانيد به سوختن چربي هاي اطراف شکم و پهلو کمک مي کنيد. در حين ورزش با اين حلقه ها چون ضربان قلب بالا مي رود، کالري زيادي مي سوزانيد. براي استفاده از اين حلقه ها ابتدا بايد بتوانيد حلقه را دور کمرتان نگه داريد و حين چرخاندن آن حلقه سقوط نکند. نکته اصلي اين است که لازم نيست باسن خود را خيلي بچرخانيد بلکه با حرکت کمر حلقه را بالا نگه داريد.
منبع: اکاايران