نتایج حاصل از لیپوماتیک برای بیمار

در ليپوماتيک يکنواختي پوست بسيار قابل توجه مي باشد. براي ساکشن چربي روش هاي مختلفي وجود دارد که پس از ساکشن ، چربي هاي باقيمانده زير پوست بصورت گلوله گلوله شده و قابل لمس مي باشد که در ليپوماتيک ديده نمي شود و پوست کاملا يکنواخت خواهد بود
در مواردي که فرد افتادگي پوست زيادي دارد پس از انجام ليپوماتيک نيز احتياج به براشتن پوست اضافي توسط جراحي خواهد داشت اما نسبت به روش هاي ديگر ساکشن ، اگر ليپوماتيک انجام شود ميزان برش محدودتر بوده و لزومي به تغيير ناحيه ناف ندارد.
در ليپوماتيک به دليل اينکه ميزان صدمه رسيدن به بافت هاي ترابکولاهاي پوستي کمتر از ديگر روش هاست ، جمع شدن پوست نيز بهتر مي شود
احتمال ايجاد عفونت در ليپوماتيک نسبت به روش هاي ديگر بسيار کمتر مي باشد
انجام ساکشن موجب خستگي و کوفتگي مي شود که در ليپوماتيک بسيار کمتر از روش هاي ديگر است.
تا کنون ايجاد آمبولي چربي در ليپوماتيک گزارش نشده است.
بعد از انجام ساکشن از سوراخ هاي ايجاد شده ترشح خارج شده و محل مورد نظر دچار تورم مي شود. مدت زمان خارج شدن ترشحات و تورم ايجاد شده در ليپوماتيک نهايتا تا ?? ساعت ادامه دارد اما در روش هاي ديگر طولاني تر است.
در روش ليپوماتيک استفاده از بي حسي موضعي کافي مي باشد در صورتيکه در ديگر روش ها مانند ساکشن ممکن است بي حسي موضعي جوابگو نبوده و فرد احساس درد و ناراحتي زيادي بکند.
در ليپوماتيک بستن گن به مدت ? هفته توصيه مي شود که در مقايسه با ديگر روش ها ليزر ليپوليز که? تا ? ماه يا ساکشن هاي سنتي که به مدت ? ماه بستن گن لازم است ، مدت زمان کوتاهي مي باشد. البته بهتر است که براي بهتر جمع شدن پوست ، به مدت ?? تا ?? روز از گن استفاده شود.