رژیم لاغری سریع و غذاهایی که باید مصرف کرد

برخي پژوهشگران بر اين باورند که آن چه بيش از همه در مساله کاهش وزن و لاغري اهميت دارد، ميزان کالري است. آنها پيشنهاد مي کنند که به ازاي هر کيلو از وزن بدن، چهارده کالري مصرف کنيد. البته ميزان نهايي اين مصرف نبايستي بيش از 1050 کالري در روز باشد. در واقع اين ميزان حداقل ميزان براي لاغري مطمئن در خانه است. البته اکثر متخصصان تغذيه هزار و دويست کالري در روز را به عنوان ميزان حداقلي در روز پيشنهاد مي کنند. البته نکته ديگري نيز در اين ميان وجود دارد. کالري واقعي که معمولاً مصرف مي شود، حدود بيست و پنج درصد بيش از مقداري است که فکر مي کنيم مصرف نموده ايم. به کلامي ديگر آنچه ظاهراً بر اساس روشهاي محاسبه کالري 1050 کالري به نظر مي رسد معمولاً حدود 1300 کالري است و دليل اين امر نيز اين است که افراد به صورت ناخودآگاه ميزان غذاي مصرفي را کمتر از حد واقعي مي دانند.

رژيم لاغري سريع
بسياري از کارشناسان تغذيه، رژيم غذايي که در آن مصرف نشاسته قند و چربي حيواني ناشي از گوشت و محصولات لبني در آن به حداقل رسيده را توصيه مي کند. افراد براي لاغري سريع بايد بيشتر ميوه، سبزيجات، سفيده تخم مرغ، محصولات مختلف به دست آمده از سويا، سينه بدون پوست مرغ، ماهي، لبنيات بدون چربي و 95 درصد گوشت بي چربي مصرف کنند.
البته راه هاي ديگري نيز براي کنترل ميزان کالري وجود دارد که از آن مي توان به کم کردن ميزان چربي مصرفي اشاره کرد. اما اين کار بسيار دشوارتر از رژيم لاغري پيشنهادي معمول است.
نويسنده کتاب Diet Simple نيز پيشنهاد مي کند که پروتئين کافي مصرف کنيد و ميزان اين پروتئين مصرفي را در طول وعده هاي غذايي به شکلي يکنواخت توزيع کنيد تا کاهش توده عضلاني به حداقل و دفع چربي به حداکثر برسد.
چکسون بلانتر، نويسنده کتاب flexitarian Diet نيز موارد زير را توصيه مي کند:
• مقدار زيادي سبزيجات مصرف کنيد تا به شما در احساس سيري کمک کند.
• ميزان بيشتري اب بنوشيد تا حس گرسنگي را با تشنگي استباه نگيريد.
• غذاهاي وسوسه انگيز را در خانه قرار ندهيد.
• خودتان را مشغول کنيد تا حواستان به سمت غذاخوردن نرود.
• فقط پشت ميز و از محتويات بشقاب بخوريد.
• هميشه در هر روز سه وعده و يک ميان وعده داشته باشيد. هرگز يک وعده غذايي را حذف نکنيد.
وزن کردن خود در هر روز و دقت به نوع غذاي مصرفي نيز مي تواند به تمرکز شما بر کاهش وزن کمک کند. مصرف دانه رازيانه، زنجبيل، جعفري، آناناس، ماست و عسل با اينکه شايد به کاهش وزن کمک نکند، اما چنانچه يک تا سه روز قبل از روز جشن مورد نظر شما انجام شود، مي تواند موجب کاهش نفخ شکم و صاف تر نشان دادن آن شود.