انواع رژیم لاغری با کاهش وزن سریع

امروزه بسياري از جوانان بويژه بانوان براي رسيدن به تناسب اندام و کاهش وزن به رژيم هاي لاغري مختلفي روي آورده اند . بسياري از اين افراد براي رسيدن به وزن ايده آل از رژيم هاي لاغري سريع پيروي مي کنند . غافل از اينکه برخي از اين رژيم هاي لاغري مي توانند ضربه مهلکي به سلامت جسمي آن ها بزند . در اين مقاله به چند نمونه از رژيم هاي لاغري پر طرفدار چون رژيم کانادايي ?? روزه ، رژيم دکتر کرماني و رژيم اتکينز خواهيم پرداخت .

بهترين راه براي کاهش وزن، کاستن کالري مصرفي و افزايش فعاليت جسماني است. براي کاهش نيم کيلوگرم در يک هفته و ثابت نگاه داشتن آن، به راهکارهاي زير توجه فرماييد:
?- اولين گام براي کاهش وزن،تصميم به کاهش وزن است، سپس با توجه به تعيين مقدار اضافه وزن خود بوسيله برنامه تناسب وزن با قد و با در نظر گفتن وضعيت سلامتي و جسمي خود، به تدريج مي توانيد به وزن ايده آل خود برسيد. از نظر کارشناسان، کاهش وزن به مقدار حدود نيم کيلو گرم در هفته، به بدن هيچ آسيبي نمي رساند.
?- برنامه روزمره خود را طبق برنامه رژيم غذايي و براي رسيدن به وزن ايده آل، تغيير دهيد. سپس با کاستن مقدار کالري اضافي مصرفي و جايگزيني مواد کم کالري به همراه افزايش فعاليت جسماني، هدف خود را دنبال کنيد.
?-با کم کردن مقدار حجم غذاهاي پرکالري و چرب، مثل، شيريني، شکلات، …، سرخ کردني ها که حاوي روغن زيادي هستند، مقدار چربي هاي اشباع شده و مضر را، همچون، کلسترول، اچ دي ال و… را در بدن خود کنترل کنيد. از مواد غذايي و سبزيجات فيبردار، مثل، ميوه ها، سبزيجات، بنشن و حبوبات (لوبيا،عدس،…) غافل نشويد چرا که اين مواد با مقدار فيبر زياد و در مقابل کالري کم، شما را براي مدت طولاني سير نگاه مي دارند.
?-با مشورت يک متخصص تغذيه، برنامه فعاليت جسماني همراه با مقدار کالري مورد نياز خود را تهيه کنيد. انجام فعاليتهاي جسماني حتماً نبايد در حد حرفه اي باشد، اين درحاليست که مطالعات ثابت کرده است، انجام ورزشهاي ساده روزانه به مدت سي دقيقه ولي مستمر، در سوزاندن کالري و چربي بدن مفيدتر است، از نظر کارشناسان، بهترين ورزش براي کاهش وزن، پياده روي است.
?-با تعيين هدفي معقول و منطقي در اين راه، مي توانيد به موفقيت برسيد و در مقابل اگر با هدفي غير منطقي و رويايي ! که هيچ تطابقي با وضعيت جسمي و سلامتي شما نداريد، شروع کنيد، در نيمه راه ناموفق و در نتيجه از ادامه ي آن نااميد مي شويد.