عادات غذایی اشتباهی که منجر به چاقی می شوند

اگر کاهش وزن آسان بود، هیچکس اضافه وزن نداشت! حقیقت این است که رولت تخم مرغ، خیلی خوشمزه تر از نیمرو است، مزه ی سیب زمینی سرخ کرده خیلی بهتر از سالاد کنار غذاست، و مرغ هم لذیذتر خواهد شد اگر آنرا سوخاری کرده باشید. از طرف دیگر اما، تناسب اندام و داشتن وزنی سالم، خیلی بهتر از چاقی و داشتن اضافه وزن است.

اگر که انتخاب های صحیح تان را، به عاداتی سالم در زندگی تان تبدیل کنید، رسیدن به وزنی سالم، خیلی آسان تر خواهد شد. به عبارت دیگر، هنگامی که انتخاب های صحیح تان به عادات سالم تغییر پیدا کرد، رسیدن به اهداف تناسب اندامتان، دست یافتنی خواهد شد. در این مقاله عاداتی را به شما یادآور می شویم که مسبب چاق شدن شما هستند. آنها را بشناسید و به تدریج تغییرشان دهید.

عادت 1: تهیه و تدارکتان ضعیف است.

سازمان های Boy Scouts و healthy eaters هر دو شان یک شعار دارند: آماده باش!

یخچال و کابینت های پر از مواد غذایی سالم، گوشت های کم چرب، غلات کامل، میوه، سبزیجات غیر نشاسته ای و روغن های سالم، به این معنی است که شما برای آنچه که باید بخورید، در هر زمانی آماده هستید. به همین شکل، هنگامی که می خواهید بیرون غذا بخورید، با برنامه ریزی قبلی بیرون رفتن می تواند شما را در مسیر صحیح نگاه دارد.

مولی کیمبال، متخصص تغذیه می گوید: تهیه و تدارک به این معنی هم هست که چیزهایی که هوس می کنید را بشناسید و جایگزین آنها را دم دستتان داشته باشید تا بتوانید جلوی هوستان را بگیرید. مثلا اگر ضعفتان در شیرینی است، میوه یا یک فنجان پودینگ بدون شکر دم دستتان داشته باشید تا بتوانید بدون دریافت مقدار زیادی کالری، هوستان به شیرینی را ارضا کنید.

عادت 2: آب کافی نمی نوشید.

نوشیدن مقدار مناسب آب، سلامت کلی تان را ارتقا خواهد داد، از پوست، استخوان و مفاصل گرفته، تا سیستم گوارش، حافظه و حتی عملکرد مغزتان. اما کیمبال می گوید که: اگر وزنتان برایتان مهم است، مصرف آب کافی و بجا خیلی می تواند کمک کند. او ادامه می دهد که: خستگی و کوفتگی، یکی از اولین علائم بی آبی بدن است. افراد بسیاری این اتفاق را به غلط تفسیر کرده و احساس می کنند که گرسنه اند، پس غذا می خورند تا انرژی بگیرند!

تاثیر آب در کاهش وزن، این است که دیگر پیام های بدن به اشتباه تفسیر نمی شوند. تحقیقاتی که در نوامبر ۲۰۰۸ در رابطه با موضوع چاقی منتشر شده است، نشان می دهد که بین افزایش مصرف آب و افزایش از دست دادن وزن، ارتباط مشخصی وجود دارد. در تحقیق دیگری که نتایج آن در یک انجمن آمریکایی شیمی ارائه شده بود، محققان ویرجینیایی تایید کردند که افرادی که پیش از وعده های غذایی شان یک لیوان آب می نوشیدند، حدود ۱.۵ کیلوگرم بیشتر از اشخاصی که پیش از غذایشان آب نمی نوشیدند وزن کم کرده اند.