نکاتی که در تزریق ژل به لب باید جدی بگیرید

حتما شما هم ديده‌ايد که بعضي‌ها لب‌هايشان به صورت غيرطبيعي حجيم است. متخصصان پوست و مو مي‌گويند کافي است چند آمپول ژل حجم‌دهنده لب در بافت لب‌هايتان تزريق کنيد تا چنين اتفاقي بيفتد ولي‌ آنها تاکيد مي‌کنند که روش‌هاي برجسته‌سازي لب چندان بي‌خطر نيستند و اگر ژل‌هاي غيراستاندارد را به لب‌هايتان وارد کنيد و يا اين کار را به دست افراد غيرمتبحر بسپاريد بايد منتظر ناقرينگي و بدشکل شدن لب‌هايتان باشيد.
اين روزها خيلي از خانم‌هاي جوان ايراني از ژل لب براي زيبايي لب‌هايشان استفاده مي‌کنند و اين در حالي است که گهگاه از بهداشتي بودن يا استاندارد بودن آن محصول نيز هيچ اطلاعي ندارند.
براي حجيم کردن لب‌ها امروزه ژل‌ها و پرکننده‌هاي متعددي در دسترس است ولي انتخاب هريک از اين مواد بايد با توجه به نياز خاص بيمار، حجم ناحيه و پايداري ماده مورد نظر صورت گيرد.
بهترين ژل‌ها براي اين ناحيه، ژل‌هايي هستند که حداکثر سازگاري بيولوژيک را با بدن داشته، واکنش‌هاي ايمني بدن را تحريک نکنند و سرطان‌زا نباشند. با توجه به اينکه لب‌ها داراي خون‌رساني بالايي بوده و کاملا متحرک هستند، پايداري ژل مورد نظر و حجم تزريق شده بايد بسيار دقيق انتخاب شود.
استفاده از ژل‌هاي پايدار و طولاني‌مدت به‌ويژه در اولين تزريق در مورد لب‌ توصيه نمي‌شود زيرا ممکن است با عوارضي از قبيل عوارض آلرژيک و يا ايجاد گرانولوم همراه باشد.
تزريق در لب را مي‌توان برحسب نياز بيمار فقط در خطوط دور لب انجام داده و يا اينکه حجم خود لب‌ها را نيز افزايش داد. پيش از تزريق، معاينه بيمار و مشاوره باليني بسيار مهم است.


عوارض تزريق ژل به لب
مانند هر تزريق ديگري در ناحيه صورت بايد احتمال عوارض آلرژيک، درد حين تزريق و پس از آن، تورم و احتمال کبودي لب‌ها و حتي احتمال نتايج مطلوب مانند فقدان قرينگي (تزريق با حجم نامتناسب) در نظر گرفته شده و با بيمار در ميان گذاشته شود. تجربه پزشک و تکنيک تزريق درست همراه با مشاوره باليني پيش از تزريق موجب مي‌شود که نتايج باليني به خواست‌هاي بيمار نزديک شود، هرچند که تامين ذهنيت بيماران به‌طور کامل اکثرا امکان‌پذير نيست.
پس از جذب ژل‌ها لب به فرم اوليه خودش بازمي‌گردد و هيچ تغيير فرم خاصي پيش نمي‌آيد.
منبع: الو دکتر