15 روش برای لاغری شکم

اين مطلب، شما را با 15 تمرين ورزشي آشنا مي کند که انجام روزانه آنها مي تواند شما را خوش هيکل تر کند و اثري از شکم چاق باقي نماند يعني لاغري شکم مي شود.

1.روي يک صندلي دسته دار بنشينيد. ساعد دست هاي تان را روي دسته صندلي بگذاريد. ران هاي تان را به هم بچسبانيد و سعي کنيد پاهاي تان را حداقل 6 سانتي متر از سطح زمين بالاتر بياوريد. 10 ثانيه در اين وضعيت بمانيد و دوباره به حالت اول برگرديد. شما بايد اين حرکت را از 5 مرتبه در روز شروع کنيد و کم کم به 20 مرتبه در روز برسانيد.

2.روي يک بالش به پشت دراز بکشيد. دستان خود را در امتداد بدن تان قرار دهيد و پاهاي تان را به هم بچسبانيد. حالا سعي کنيد که بدون استفاده از دست، پاهايتان را 15 تا 20 سانتي متر بالا بياوريد و حداقل 5 ثانيه در اين وضعيت بمانيد. اين حرکت هم مي تواند از 5 مرتبه در روز شروع شود و به 20 تا 25 مرتبه هم برسد.

3.وقتي پياده روي مي کنيد، هنگام راه رفتن بدن خودتان را به سمت چپ و راست متمايل کنيد. با اين کار، هم شکم تان آب مي شود و هم پهلوهاي تان.

4.از حلقه هاي ورزشي براي کوچک شدن شکم تان استفاده کنيد. شما مي توانيد در ابتداي کار، تنها روزي 2 دقيقه يا 50 بار حلقه بزنيد و به مرور زمان حلقه زدن را تا 30 دقيقه هم ادامه دهيد.

5.دراز و نشست يکي از موثرترين و ساده ترين ورزش هايي است که مي تواند شکم را کوچک کند. پس به پشت روي زمين دراز بکشيد. دست هاي تان را پشت گردن خود گره بزنيد و هر چند بار که مي توانيد حرکت دراز و نشست را تکرار کنيد و در روزهاي بعد، دفعات تکرار حرکت را افزايش دهيد.

6.هنگام پياده روي، ضربه هاي سبک و آرامي را با انگشتان دست به شکم تان وارد کنيد. اين جوري تحرک ماهيچه هاي شکم خود را افزايش مي دهيد و باعث مي شويد که آنها چربي بيشتري بسوزانند.

7.در طول روز شکم بندهاي سفت و محکم را دور شکم خود ببنديد.

8.همان طور که نشسته ايد و مشغول کارهاي روزمره تان (مثلا تماشاي تلويزيون) هستيد، با کف دست خيلي آهسته به شکم خود ضربه بزنيد.

9.طناب زدن هم براي کوچک کردن شکم بسيار مفيد است، به شرطي که شما حداقل روزي 50 مرتبه طناب بزنيد.

10.زياد يک جا ننشينيد. نشستن طولاني مدت باعث چاق شدن افراد مي شود و اين چاقي ها هم بيشتر در ناحيه ران پا و شکم رخ مي دهد. شايد به همين خاطر باشد که بيشتر رانندگان شکم بزرگي دارند.

11.سرپا بايستيد. دو دمبل نيم تا دو کيلويي دست تان بگيريد و دست هاي تان را به حالت عمود با بدن تان قرار دهيد. حدود 20 ثانيه در اين حالت بمانيد و بعد از 10 ثانيه استراحت اين حرکت را دوباره انجام دهيد. براي هر چه زودتر آب شدن شکم تان بايد اين حرکت را حداقل روزي 15 مرتبه انجام دهيد و به مرور آن را به 30 مرتبه در روز هم برسانيد.

12.به پشت دراز بکشيد. يک بالش کوچک زير پاشنه پاهاي تان قرار دهيد و دست هاي تان را در راستاي پهلو هاي تان روي زمين بگذاريد. دوباره دو دمبل نيم تا دو کيلويي در دست بگيريد و سپس دست هايتان را به صورت صاف 10 سانتي متر از سطح زمين بالا بياوريد. 10 ثانيه در اين حالت بمانيد، 5 ثانيه استراحت کنيد و اين حرکت را حداقل 7 بار در روز انجام دهيد.

13.سرپا بايستيد. دست هاي تان را کاملا از هم باز کنيد و يک پاي تان را از روي زمين برداريد و بدن تان را به سمت جلو و پاي بلند شده تان را به سمت عقب متمايل کنيد. چند ثانيه دراين وضعيت بمانيد و در هر مرتبه تکرار، پاي بلند شده تان را جابه جا کنيد.

14.به پشت دراز بکشيد. دستان خود را پشت سرتان قلاب کنيد و کمي سر و شانه هاي تان را به سمت جلو متمايل کنيد. اين حرکات را در حالي انجام دهيد که پاهاي تان به صورت عمود با بدن تان قرار دارند.

15.به پشت دراز بکشيد. زانوهاي تان را کمي خم کنيد. دست هاي تان را پشت گردن تان قلاب کنيد و سر و شانه هاي تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمايل کنيد.