گریپ فروت برای خنثی کردن اثرات منفی رژیم غذایی پرچرب

اولين قدم كاهش چربي‌هاي بدن يك رژيم متعادل، متناسب و متنوع است. سپس بايد شكم را تربيت و ورزيده كرد و براي اين كار بايد از ورزش‌هاي كششي و ورزش‌هايي كه مي‌توانند به عضلات شكم فشار بياورند كمك گرفت.
براي مثال روي زمين بخوابيد، دست‌ها را زير سر قرار دهيد و آنها را قفل كنيد و همزمان پا‌ها، سر و قسمتي از بالا تنه خود را كمي بالا بياوريد تا بدن‌تان به شكل پرانتز يا پر درآيد. تا 30 شماره بشماريد و در همين حالت باقي بمانيد.
اين كار را هر روز انجام دهيد و ذره ذره به زمان آن بيفزاييد تا عضله شكم شما كم‌كم تقويت شود. راه ديگر عادت به انقباض و انبساط شكم است. اصولا هنگام راه رفتن در طول روز يا هنگام كار، شكم خود را به سمت داخل بكشيد و نگه داريد تا خسته شده و دوباره انبساط و انقباض ديگري را تكرار كنيد.

خوردن گريپ فروت در وعده صبحانه براي بسياري از انسان‌ها مفيد و مفرح است به شرط آن‌كه هيچ دارويي همراه با آن استفاده نشود. البته اين ميوه خوش عطر و طعم به هيچ وجه اثر لاغر كنندگي خاصي از خود به جاي نمي‌گذارد مگر با اجراي رژيم مناسب و حركات ملايم و مداوم ورزشي همراه شود.
همه ما می دانیم هیچ میوه و یا سبزی خاصی وجود ندارد که پاسخی باشد برای تمام رویاهای رژیمی و لاغری ما، از همین رو است که متخصصان و کارشناسان تغذیه رژیم تک غذایی و تمرکز بر مصرف یک غذای خاص را تایید نمی کنند.
اما برخی مواد غذایی خاص هستند که می توانیم توجه بیشتری به آنها نشان دهیم و جایگاه خاصی برای آنها در رژیم غذایی روزانه خود قائل شویم از جمله این مواد غذایی گریپ فروت است:
بر طبق یافته های یک مطالعه جدید در دانشگاه برکلی کالیفرنیا انجام شده است، مصرف منظم گریپ فروت می تواند کاهش وزن را تحریک و با اثرات یک رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای چربی نیز مقابله کند.

مواد غذایی مناسب برای آب کردن چربی های بدن
در این مطالعه 100 روزه موش هایی که تحت یک رژیم غذایی پرچرب قرار داشتند و در عین حال در طول روز به آنها آبی که 50 درصد آن را عصاره گریپ فروت تشکیل می داد خورانده شد، نسبت به موش هایی که با همان رژیم غذایی تغذیه شدن
اما آب مصرفی آنها آب مخلوط شده با شیرین کننده هایی بود که کالری برابر با آب گریپ فروت داشتند، 18 درصد کمتر دچار اضافه وزن شدند. این موش ها همچنین علاوه بر افزایش کمتر وزن، 13 تا 17 درصد کاهش سطوح گلوگز خون و کاهش 3 برابری سطح انسولین را نیز نشان دادند.
محققان اثر گریپ فروت در کاهش سطح قند خون را مربوط به ترکیبات نارینژین آن می دانند. نارینژین فلاونوئیدی است که در میوه ها یافت می شود. اما علت اثری که این میوه در کاهش وزن دارد همچنان به صورت یک راز باقی مانده است و دانشمندان امیدوارند تا به زودی بتوانند از آن نیز سر در آورند.