درمان چاقی موضعی شکم و پهلو

چاقي موضعي بيشتر در قسمت شکم، پهلو، پشت، ران، بازو، زانو، و غبغب ديده مي شود. چاقي موضعي در شکم شايعترين و مهمترين نوع چاقي موضعي مي باشد و چون با ديابت نوع ? و سلامت قلبي عروقي در ارتباط است اهميت زيادي دارد. چاقي شکم در اکثر افراد ديده ميشود و با افزايش سن اين نوع چاقي بيشتر ديده مي شود.براي کوچک کردن شکم بايد صبر و حوصله زيادي داشته باشيد ناحيه پائين شکم و پهلوها دو قسمتي هستند که با ورزش و رژيم غذايي به سختي لاغر مي شوند. و تنها شيوه مفيد براي لاغري شکم و پهلو اين قسمت ها عمل به يک رژيم غذايي استاندارد، ورزشهاي مربوط به شکم، انجام ورزشهاي هوازي ( پياده روي، دويدن، دوچرخه سواري، شنا، کوهنوردي و وزنه برداري ) ميباشد.

اين نکته را بدانيد آن قسمت از بدن که زودتر چاق مي شود آخر از همه لاغر مي شود. در آقايان شکم و پهلوها در خانم ها باسن، ران و کمر ديرتر لاغر مي شوند. براي از بين بردن چربي شکم ?-? بار در هفته به مدت ??-?? دقيقه به طور مستمر ورزش هوازي را انجام دهيد. يک ساعت پياده روي در روز خوب است ولي بايد در حالت تند و پشت سر هم باشد. اما اين نکته را بدانيد که ورزش تنها، بدون رژيم غذايي خيلي موثر نيست.
هر فرد بايد فعاليت ورزشي را که دوست دارد شروع کند و در آن مداومت داشته باشد. نبايد ورزش را پيش ازآن که منافعش شروع به ظاهر شدن کند، کنار گذاشت بيشتر افراد انگيزه خود را پس از تقريبا حدود ? ماه از دست مي دهند آنها تصور مي کنند که بايد بهبودي قابل رويتي را احساس کنند و وقتي اين طور نمي شود احساس مي کنند با اين همه عرق کردن و کار سخت باز هم تفاوتي ايجاد نشده است در حقيقت اکثر افراد تا زماني که به صورت منظم براي مدت ? ماه ورزش نکرده باشند، بهبودي قابل ملاحظه اي را مشاهده نخواهند کرد. بنابراين نبايد برنامه ورزشي را کنار گذاشت بايد صبور بود و ادامه داد چون اين انتظار و تلاش ارزشش را دارد. همچنين بايد به خاطر داشت که با ساختن عضلات و از دست دادن چربي ها ممکن است فرد در ابتدا تغيير چنداني نکنند. اما به تدريج متوجه خواهد شد که بدنش شکل گرفته و لباسهايش قشنگ تر مي نمايد فردي که شروع به ورزش مي کند همچنين پس از ? ماه احساس بهتري خواهد داشت حتي اگر شاخص هاي بدني وي در ظاهر تغييري نکرده باشد لذا نبايد توقع تغييرات سريع را داشت شما به ورزش کردن ادامه دهيد نتيجه خواهيد گرفت.