میخواهم لاغر شوم و لاغر بمانم

مطالبی را که در زیر میخوانند نتیجه ی چندین ماه تحقیق بنده در زمینه ی درمان چاقی میباشد . منابع تحقیق(قانون-قرابادین کبیر-تحفه المومنین-معارف گیاهی-حفظ الصحه-دهکده سلامتی -ذخیره خوارزم شاهی -و...)
امروزه چاقی و افزایش وزن به معضل بزرگی تبدیل شده و میلیونها انسان را در جهان رنج می دهد . چاقی غیر از اینکه ظاهر انسان را نامتناسب و زشت جلوه می دهد بیماریهای خاصی را نیز به دنبال دارد .
از طرف دیگر عدم آگاهی کافی مردم در مورد تغذیه و عدم انتخاب روش مناسب برای کاهش وزن ، عارضه های جدی تری را به دنبال خواهد داشت .
متاسفانه در کشور ما نیز به یک معضل اساسی تبدیل شده است . افراد کمی هستند که در خانواده ی خود دارای وزن متعادلی هستند .
متاسفانه پزشکی امروزی برای درمان چاقی اهمیتی به مزاج افراد نمیدهد . رژیم غذایی هر فرد در هر سنی (کودکی-نوجوانی-میان سالی-پیری) باید با هم متفاوت باشد . رژیم غذایی در هر فصلی از سال باید متمایز باشد . رژیم غذایی در هر مکانی با مکان دیگر بسیار متفاوت است .
مثلا رژیم لاغری یک فرد همدانی (شهر سرد و کوهستانی) با رژیم لاغری یک فرد خوزستانی(شهر گرم) بسیار متفاوت است . اما متاسفانه در عمل این طور نیست و به هر دوی این افراد رژیم کم کالری و پر فیبر داده میشود . به همین دلیل است که نتیجه در بسیاری از موارد مطلوب نیست و حتی بر عکس میباشد .

حال به درمان لاغری در طب (گیاهی-سنتی) می پردازیم :
چون زنان دارای طبع سردتری نسبت به مردان هستند ، این افراد در معرض چاقی بیشتری قرار دارند . اگر فردی دارای بیماری خاصی نباشد ، درمان چاقی او بسیار ساده است ، اماگر داری بیماری خاصی باشد حتما باید تحت نظر پزشک متخصص باشد .
اولین و مهمترین مرحله ی درمان چاقی ، رفع یبوست است . چون افرادی که چاق هستند اکثرا دارای گوارش سردی میباشند . تا این مشکل بر طرف نشود درمان اساسی نخواهد بود

برای دست یافتن به این منظور ، باید بعد از هر وعده ی غذایی یک قاشق چایی خوری گلقند (عسلی-آفتابی) میل شود .

· بعد از صرف غذا نباید تا یک ساعت دراز کشیده شود ( این کار باعث پخش شدن رطوبت در بدن میشود )

· تا میتوانید آب و مایعات کمتر مصرف کنید

· افرادی که چاق هستند باید از رنگ های گرم ( زرد-نارنجی-قرمز) برای پوشیدن استفاده کنند . تا با نگاه کردن به این رنگ ها گرمی در بدن ایجاد شود . و این گرمی باعث آب شدن چربی ها میشود .
· حجامت برای افراد چاق ممنوع است ( حجامت کردن سردی بدن را بیشتر کرده ، باعث چاقی بیشتر میشود)
· استخر رفتن بسیار مضر است ( چون سردی بدن را بیشتر میکند )
· خوردن یک یا دو لیوان آب در صبح ناشتا ، بدترین دستور طب جدید برای لاغری است . این دستور باعت ورم شدید معده و سنگ کلیه میشود .
· گوشت سفید(مرغ-ماهی) باید به کمترین میزان مصرف برسد . اما استفاده از مرغ رسمی و بقلمون مفید است . ( گوشت مرغ
· قبل از طلوع آفتاب حتما باید این افراد بیدار باشند تا از ایجاد سردی به بدن جلوگیری شود ( بیشترین سردی که از زمین به بدن منتقل میشود یک ساعت قبل از طلوع آفتاب است ، به همین دلیل بیشترین سکته ها هم در این فاصله رخ میدهد )
· خوردن سرکه – قرص سرکه سیب- چای سبز و... ممنوع
· باید حتما سبزی ( نعناع-سوسنبر-ریحان و...) سبزی های گرم ، جایگزین سالاد(کاهو-خیار-گوجه) شود .
· خوردن روزانه 2 عدد کندر برای تقویت حافظه و درمان برجستگی شکم بسیار موثر است .
· بهترین و مهمترین وعده ی غذایی در طب سنتی ، شام است ( چون بهترین زمان هضم غذا شب می باشد ) . پس وعده ی شام را هر گز از دست ندهید و حداقل یک لیوان شربت عسل میل کنید .
· استفاده از عطرهای گرم مانند : بهارنارنج- گل یاس و... برای افراد چاق که طبع سرد دارند بسیار موثر است .
· اگر در بین وعد های غذایی احساس گرسنگی شود ، بهترین غذا یک لیوان شربت عسل می باشد ( عسل+آب گرم)
· پیاده روی منظم و روزانه به مدت نیم ساعت ( یک ربع آهسته – یک ربع سریع تا باعث عرق کردن شود )
· باید در نظر داشت که لاغری در فصل های سرد ( پاییز و زمستان) سختتر از فصل های گرم است . چون در این فصلها به علت سردی هوا چربی ها دیرتر آب میشوند . متاسفانه پزشکان جدید با دادن رژیم سالاد و استفاده از گوشت سفید ، سردی بدن را بیشتر کرده ، و درمان را بسیار سختتر میکنند . به همین دلیل است که بعد از پایان رژیم ، در مدت زمان بسیار کمی تمام وزن کم شده و حتی بیشتر از آن بر میگردد.
· تمامی افرادی که رژیم غذایی ( خوردن میوه – برنج کم- سالاد فراوان – آب فراوان- گوشت سفید و...) را میگیرد ، چون به شدت سردی و تری در بدن آنها زیاد میشود در معرض بیماری های سرد : کم کاری تیروئید - چین و چروک – لک و پیس-برص-سکته – سفید شدن مو- درد مفاصل- ریزش مو شدید- کم خونی شدید - افسردگی- به هم خوردن قاعدگی- کیست های ریز- درد زیر شکم- ورم معده ی شدید- ضعف جنسی شدید و... میشوند .

· بهترین رژیم برای لاغری روزه گرفتن است .
*** بعضی از افراد هستند که با حرص و جوش خوردن چاق میشوند ، درمان این گروه بسیار ساده است . این افراد نباید از غذای سرد استفاده کنند . به جای چای ، از دم کرده ی ( بادرنجبویه+آفتیمون) استفاده نمایند .