کرایولیپولیز وکیوم دار دو طرفه ، چهار طرفه یا پلیتی ؟

در سالهاي اخير به دليل افزايش چاقي و سلوليت و استقبال زياد بيماران از تکنولوژي هاي جديد سالانه دستگاه هاي جديدي وارد کشور شده که در اين ميان مي توان به انواع کرايوليپزها اشاره کرد که متاسفانه با افزايش ورود انواع دستگاهها بيماران سر درگم شده اند که کدام نوع کرايوليپوليزبهتر و موثرتر است. در حال حاضر سه نوع دستگاه کرايوليپوليز در کشور موجود است:

دستگاه کرايوليپوليز پليتي
دستگاه کرايوليپوليزوکيوم دار 2 طرفه
دستگاه کرايوليپوليزوکيوم دار چندوجهي
در دستگاه کرايو ليپوليز پليتي ازصفحات تخت براي انتقال سرما استفاده مي شود و دردستگاه کرايوليپوليزوکيوم دار 2 طرفه وچندوجهي 4 طرفه از يک مکعب تو خالي براي انتقال سرما استفاده مي شود که بافت چربي را به داخل دستگاه وکيوم ميکند .در کرايو ليپوليز پليتي،پليت بر روي سطح پوست بيمار گذاشته مي شود و بافت چربي وکيوم نميشود در نتيجه سرما از اطراف هدر مي رود و بيشترين انتقال سرما فقط به بافتهاي سطحي و پوست است و انتقال سرما به بافت چربي بسيار اندک است . در دستگاههاي کرايوليپوليز پليتي فقط دريک1 سطح سرما داده مي شود و اطراف موضع باز است و بيشتر سرما هدر مي رود و به محيط بيرون بدن مي رود، در حاليکه دردستگاههاي کرايو ليپوليز وکيوم دار 2 طرفه و چندوجهي و4 طرفه بافت چربي درون مکعب احاطه ميشود وسرما به هدر نمي رود و بيشتر آن به بافت چربي انتقال داده مي شود.

همانطور که در مقالات پيشتر (مشخصات کرايو ليپوليز اصل و واقعي) اشاره شد تفاوت اين دستگاهها مانند اين است که در نوع پليتي و بدون وکيوم ،گوشت را جلو فريزر يگيريد و درب فريزر را نبنديد مسلما گوشت فريز نمي شود.و لي در نوع وکيوم دار، به مانند اين است که گوشت را داخل فريزر بگزاريد و درب انرا ببنديد در اين روش گوشت حتما فريز مي شود در کرايو ليپوليزهاي وکيوم دار چون بافت چربي را داخل قالب خود مي کشد و به ان مي چسبد مثل اين است که شما درب فريزر را ببنديد ،چربي قطعا فريزميشود.

لازم به ذکر است دو مشخصه اصلي که بايد درتشخيص کرايو مرغوب مورد توجه قرار داد وکيوم و دما مي باشد .حتما دستگاههاي داراي وکيوم و دستگاههايي که تا منفي 10 درجه دما را مي رسانند انتخاب کنيد .خيلي راحت مي توانيد کاتالوک دستگاه و مونيتور را چک کنيد ببينيد دما تا چه حد است .در حال حاضر دو نوع دستگاه در ايران وجود دارد يکي سيستمي که داراي وکيوم است و ديگري بدون وکيوم است و پليت دارد. مسلما دستگاههايي که وکيوم دارندو مي توانند دما را به منفي 10 درجه برسانند تاثيرگزارتر هستند و دستگاههاي بدن وکيوم بي تاثيرند.و نمي تانند دما را در عمق حتي به زير صفر برسانند چه رسد به منفي 10 درجه.

معمولا اين مراکز توصيه مي کنند 2 هفته بعد يا ماه بعد نيز کرايو کنيد درحاليکه دستگاههاي کرايو با کيفيت ،فقط با يک بار استفاده ،شما تا 4 ماه سايز کم مي کنيد و نياز به تکرار ان به دفعات نيست و زير سه ماه تکرار نمي شوند. همچنين لازم به ذکر است که تمام مقالات معتبر دنيا، با دستگاههاي وکيوم دار کار تحقيقاتي خود را انجام داده اند و نتايج مثبت با اين نوع دستگاهها ثبت شده است و سازمان دارو و غذا امريکا(FDA) تنها دستگاههاي کرايو وکيوم دار را تاييد کرده است.

مطلب مهم ديگر که بايد به آن توجه کرد عمق نفوذ سرما در بافت است که در دستگاههاي وکيوم دار، به مراتب بيشتر پليتي است و اصولا در روش کرايوليپوليز عمق نفوذ سرما مهم است نه شعاع سرما .در ضمن سطح شعاع دستگاههاي وکيوم دار نيز به مراتب بيشتر از انواع پليت است و اين را مي توانيد با امتحان کنيد کافي است از مرکز مورد نظر بخواهيد به صورت ازمايشي در يک موضع براي چند دقيقه دستگاه را روي موضع شما بگزارند ،بعد از 2 دقيقه اگر دستگاه را از روي پوستتان برداريد سطح مورد نظر کمي قرمز شده ومتوجه مي شويد،سطحي که دستگاه کرايو وکيوم دار به داخل دستگاه کشيده چه سطح مقطعي دارد و انرا با نوع پليتي مقليسه کنيد. مهم اين است که شما در تمام موضع کرايو را نجام دهيدمثلا اگر شکم را انتخاب مي کنيد تمام سطح انرا کرايو کنيد . چه در روش پليتي چه وکيوم در تمام موضع مورد نظر کرايو انجام ميشود و هيچ سطحي جا نمي ماند. 

منبع: http://www.armitaclinic.ir/