نسل سمعک های وایرلس

سمعک وایرلس، نسل دوم سمعک های دیجیتال می باشند که از تکنولوژی وایرلس یا بی سیم استفاده می کنند. ویژگی سمعک های هوشمند رفتار هوشمندانه متناسب با محیط شنیداری می باشد. اتصال بی سیم با دیگروسایل کمک شنیداریاز جمله تلفن و تلویزیون از ویژگی های سمعک وایرلس می باشد.شنوایی دو گوشی از ویژگی های مهم دستگاه شنوایی می باشد. در سمعک های وایرلس امکان اتصال و هماهنگی بین دو سمعک وجود دارد.

پردازش دو گوشی

صدا بوسیله لاله گوش جمع اوری و بعد از طی کردن گوش میانی و داخلی بوسیله عصب هشت به سمت مغز برده می شود. مغز محرک های ارسالی از هر دو گوش را دریافت می کند و مکان یابی دقیق را تشخیص می دهد. در افراد کم شنوا ویژگی مکان یابی منبع صوت دچار نقص می شود. سمعک های وایرلس بر روی هر دو گوش می توانند با هم هماهنگ شوند و اطلاعات همدیگر را به اشتراک بگذارند.

از ویژگی های شنوایی دو گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درک بهتر سیگنال گفتار

وضوح بیش تر سیگنال گفتار

مکان یابی بهتر و دقیق تر منبع صوت

بالا رفتن میزان رضایت مندی بیمار از سمعک

احساس شنیدن صدای طبیعی توسط بیمار

امکان برقراری ارتباط با وسایل کمک شنوایی و ارتباطی

 

یکی از مشکلات افراد دارای نقص شنوایی استفاده از وسایل کمک شنیداری مثل تلویزیون و تلفن می باشد. تکنولوژی وایرلس به کاربران سمعک کمک می کند تا بدون وسایل جانبی نظیر سیم بتوانند از تلفن یا تلویزیون استفاده کنند. گوش دادن به موسیقی هم چنین نیز بوسیله تکنولوژی وایرلس اسان می شود

 

.از ویژگی های وایرلس می توان به سرعت بالای تبادل اطلاعات، فیدبک کمتر و تداخل کمتر دیگر امواج اشاره کرد.

 

 

 

قیمت سمعک وایرلس

سمعک وایرلس از نسل سمعک های دیجیتال می باشد. سمعک وایرلس دارای قیمت بیش تری در بین مدل های سمعک دیجیتال می باشد. عوامل دیگری که بر قیمت سمعک دیجیتال تاثیر دارد عبارت اند از:


برند سمعک

تکنولوژی های به کار رفته در سمعک

نوع سمعک

ویژگی های سمعک وایرلس

قابلیت تنظیم بوسیله کامپیوتر مجهز به بلوتوث

قابلیت ردیابی اتوماتیک سیگنال گفتاری

افزایش میزان درک گفتار

برقراری ارتباط همزمان بین دو سمعک

قابلیت انطباق با محیط های شنیداری مختلف

افزایش نسبت سیگنال به نویز


سیستم وایرلس در سمعک:

سیستم های وایرلس چه فایده ایی دارند:

سیستم های وایرلس سبب می شوند اثر فاصله و نویز حل شود.

بدین صورت اگر کودک شما در کلاس درس در ردیف سوم است و کودکان کلاس شلوغ هستند در این شرایط کودک شما به طور واضح کلمات معلم را متوجه نمی شود.

در این شرایط استفاده از سیستم های وایرلس سبب می شود که صدای معلوم به طور مستقیم از معلم به سمعک کودک شما ارسال شود و سبب می شود صدای معلم به طور واضح توسط کودک شنیده شود که در شکل زیر نشان داده می شود.

سمعک با وایرلس

استفاده از سیستم وایرلس در سمعک سبب بهبود درک:

صدای تلویزیون

درک تلفن

بهبود شنوایی در جلسات اداری و محل کار می شود.

سوال بیماران ما که به کرار آن را می پرسند چیست؟ کدام سمعک را شما پیشنهاد می کنید که ویژگی های زیر را داشته باشند؟

ما سمعک های هوشمند از قبیل سمعک فوناک، سمعک ریسوند، سمعک هانساتون، سمعک اتیکون، سمعک بلتون، سمعک زیمنس، سمعک استارکی، سمعک ویدکس، سمعک یونیترون  و سمعک اینترتون را به شما معرفی می کنیم.