شکم صاف با عمل جراحی

در اين مقاله براي آشنايي بيشتر شما با جراحي شکم (abdominoplasty ) نکاتي را ارائه مي‌نماييم تا قبل از اين عمل زيبايي، اطلاع کافي داشته باشيد و بعد اقدام نماييد. لاغري شکم و پهلو
* از جراح خود بخواهيد تا به طور کامل مراحل و مشکلات احتمالي را براي شما بيان نمايد.
* هرگز اين عمل را به عنوان عمل کاهش وزن تصور نکنيد.
* اگر شما خانمي ‌هستيد که هنوز تمايل به بارداري داريد، بهتر است که عمل خود به بعد از پايان تصميم خود براي بچه‌دار شدن موکول نماييد.

نحوه انجام عمل:
اين جراحي به طور معمول به دو صورت انجام مي‌گردد:
جراحي پلاستيک کوچک(partial or mini abdominoplasty)
در اين نوع جراحي برش کوچکي داده مي‌شود و اين برش کوچک اجازه مي‌دهد تا چربيها از اين ناحيه خارج گردد.

جراحي پلاستيک کامل (complete abdominoplasty)
در اين روش که کمي‌ از روش قبل بزرگتر است برش بزرگي زده مي‌شود و مقدار زيادي چربي و حتي پوست شکم برداشته مي‌شود و اغلب جراح، ناف مصنوعي را خود براي بيمار ايجاد مي‌کند.
لازم به ذکر است که ليپوساکش و يا همان برداشت چربيها در هردو روش انجام مي‌شود که خطرات خاصي را به دنبال دارد که در ذيل گفته خواهد شد.

عوارض جانبي:
همانطور که حدس مي‌زنيد داشتن درد و ورم و التهاب در ناحيه عمل اجتناب ناپذير است.
جراح شما بنا به صلاحديد خود براي شما مسکن تجويز خواهد کرد.
محل زخم ممکن است تا چندين هفته و يا حتي ماه طول بکشد.
همچنين ممکن است احساس سوزن سوزن شدن، بي حسي،کبودي وکشيدگي در ناحيه عمل سبب خستگي شما در طي اين مدت گردد.
ممکن است جاي زخم مدتها طول بکشد تا ازبين برود و شايد هرگز محو نشود.
جراح شما اگر توصيه به مصرف پماد يا کرم خاصي نموده حتما تهيه و مصرف نماييد.

مشکلات پس از عمل:
گرچه بسيار احتمال کمي‌دارد که اين عوارض ايجاد گردد، زيرا جراحان معمولاً بيماران خود را قبل از عمل از نظر بيماريهاي زمينه‌اي مانند ديابت و بيماريهاي قلبي و عروقي و يا کساني که از تنباکو و يا سيگار استفاده مي‌نمايند، کاملاً کنترل مي‌کنند.
اما گاهي وجود بعضي از مشکلات انکار ناپذير است، براي مثال ايجاد عفونت و يا خونريزي زير پوست ناحيه عمل که به خودي خود از بين نمي‌رود و معمولاً منجر به جراحي مجدد در ناحيه شده و اين به معني برشي ديگر و جاي زخمي‌ ديگر است و همچنين پديده آمبولي که يا به علت ورود ذرات ريز چربي، متعاقب عمل ليپوساکشن و يا لخته‌هاي خون در عروق ريز ريه‌هاست که در اکثر موارد بسيار خطرناک است و به مرگ منجر مي‌گردد.

بهبود زخم:
در آخر شما چه عمل کوچک و چه عمل بزرگ را روي شکم خود انجام داده‌ ايد، موظفيد تا راهنمايي‌هاي لازم براي مراقبت بعد از عمل را که جراح شما توصيه مي‌نمايد حتما انجام داده و پانسمان و مراجعه به موقع به پزشک خود را فراموش نکنيد.
معمولا بخيه ها بعد از دو يا سه هفته برداشته مي‌شود و نبايد حداقل زودتر از شش هفته ورزش شکم را شروع کنيد.
به مدت يک ماه کارهاي سبک انجام دهيد و از شکم بند مناسب استفاده نماييد. گرچه در بعضي افراد ماه‌ها طول مي‌کشد که احساس راحتي نمايند.
در پايان به شما توصيه مي‌نماييم تا حدالامکان از ورزش و رژيم‌هاي غذايي براي کوچک کردن شکم خود استفاده نموده و به جراحي زيبايي شکم به عنوان آخرين چاره نگاه کنيد
منبع: اکاايران