چند توصیه برای انجام مزوتراپی

حتماً خانواده در جريان قرار بگيرند، چون تا يک هفته کبودي وجود دارد و نمي‌توان آن را مخفي کرد.
- مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌هاي ضد آفتاب ضروري است اما بيمار مي‌تواند در طي دوره درمان از کرم‌هاي شب و لايه‌بردار استفاده نکند چون مواد لازم به ‌طور مستقيم به پوست مي‌رسد.

مقايسه با ليفتينگ
جلوي پيري و کهولت سن را با هيچ روشي نمي‌توان گرفت، براي همين افرادي که ليفتينگ صورت انجام داده‌اند بعد از مدتي دوباره دچار افتادگي پوست مي‌شوند و چون يک‌بار پوست صورت آن‌ها کشيده شده است، نمي‌توانند براي بار دوم از اين روش استفاده کنند، در حالي‌ که در مزوتراپي چنين محدوديتي وجود ندارد. در ضمن در ليفتينگ جاي بخيه‌ها به زيبايي فرد لطمه مي‌زند.

مقايسه با ليزر
ليزر پوست در اصل تلنگري به سلول‌ها است تا آن‌ها را وادار به کلاژن‌سازي کند. در استفاده از اين روش علاوه بر پرداخت هزينه خود عمل بايد طي اين دوره از درمان‌هاي پايه‌اي اضافي مانند استفاده از انواع کرم‌ها هم کمک گرفت.

مقايسه با استفاده از ژل‌ها
اگر افراد از ژل‌هاي طبيعي‌تر مانند کلاژن‌ و اسيد هيالورونيک به جاي ژل پلي‌آکريل آميد يا اينترفال استفاده کنند از نظر هزينه تقريباً با مزوتراپي برابر است. اما در اين نوع درمان‌ها فقط نقاط خاصي مانند خط لبخند (خط نازولبيال) پر شده است، در حالي ‌که در مزوتراپي کل صورت (پيشاني، دور چشم، خط لبخند، کنار چانه و غيره) پوشش داده مي‌شود و به دليل اين همگوني نتيجه بهتري از تزريق به دست مي‌آيد. در ضمن در مزوتراپي خود بدن براي رفع چروک‌ها فعال مي‌شود اما در ژل‌ها با يک جلسه تزريق جاي چروک با ژل پر مي‌شود.

مشاهده تغييرات
مزوتراپيست‌ها مي‌گويند معمولاً در جوان‌سازي ‌پوست اولين نشانه يعني نرم و روشن شدن پوست بعد از اولين تزريق مشاهده مي‌شود.

مزوتراپي و چاقي موضعي صورت (‌پف زير چشم و غبغب)
در بسياري از موارد فقط با استفاده از کرم‌ها نمي‌توان به ‌طور کامل پف زير چشم‌ها را از بين برد، در اين موارد در مزوتراپي مي‌توان با تزريق دارو‌هايي که براي لاغري موضعي بدن استفاده مي‌شود، البته با دوز کمتر و در نقاط خاص، پف‌ها و حتي غبغب‌هاي کوچک را در چهار، پنج جلسه برطرف کرد.
سوزني که در اين موارد استفاده مي‌شود بسيار ظريف است و عمق تزريق بيشتر از چهار ميلي‌م‌تر نيست.
همه افراد، واجد شرايط اين عمل نيستند و فقط کساني مي‌توانند در اين درمان از مزوتراپي استفاده کنند که علت غبغب‌ و پف زير چشم آن‌ها چربي‌ها باشد. در صورتي که فرد مراعات نکند و دوباره چاق شود پف زير چشم و غبغب او دوباره باز مي‌گردد.

مزوتراپي و جوان‌سازي پوست دست
دست‌ها به دليل وجود وتر‌ها و ماهيچه‌هاي خاص آن قابليت کمتري براي انجام اعمال جراحي زيبايي دارد و به همين منظور براي رفع چين‌وچروک دست‌ها بيشتر از کرم‌ها و سپس ليزر استفاده مي‌شود. وقتي دستي فرسوده و پير مي‌شود، در اصل علاوه بر پوست، عروق هم فرسوده و نارسانا مي‌شوند و براي همين به وسيله ليزر علاوه بر پوست، رگ‌ها هم درمان مي‌شوند. مزوتراپي هم مي‌تواند در اين جوان‌سازي‌ مفيد باشد.

منبع: جام جم