تأثیر رژیم غذایی در لاغر شدن شکم و پهلوها

اگر مقدار کالري دريافتي شما بيش از کالري باشد که مي‌سوزانيد، حتي با ورزش هم، چربي‌ها‌ي زائد نمي‌سوزند. شما مي‌توانيد به جاي ?يا ? وعده غذايي در روز، ? وعده غذايي کوچک بخوريد، يعني غذاي خود را به جاي ? وعده در ? وعده تقسيم کنيد، ولي پرخوري نکنيد. بيشتر، مواد غذايي طبيعي کم‌چربي و کم‌شيرين را مصرف کنيد مثل ميوه، سبزي، نان سبوس‌‌دار، شير و لبنيات کم‌چربي و گوشت کم‌چربي. مصرف مواد نشاسته‌اي را کاهش دهيد. اگر رژيم غذايي اصولي و علمي نباشد باعث کاهش آب بدن مي‌شود و بعد از توقف رژيم، وزن کاهش يافته دوباره برمي‌گردد.
در صورت وجود چربي اضافي در بدنتان بايد ورزش کنيد و رژيم غذايي صحيح و علمي را براي از بين بردن سلول‌هاي چربي انتخاب کنيد، در غير اين صورت راه‌‌هاي ديگر موجب کاهش آب بدن مي‌شوند و بعد از توقف رژيم غذايي، وزن کاهش يافته دوباره برمي‌گردد.

انجام تمرين‌هاي مخصوص تقويت عضلات شکم
عقيده غلط ديگر اين است که گفته مي‌شود براي لاغري شکم بنشينيد و پاي خود را بلند کنيد. با اين ورزش، عضلات باسن و ران تقويت مي‌شوند و براي شکم هيچ فايده‌اي ندارد. همچنين تمرين‌هايي مثل صاف نشستن و پاها را به سمت بالا بلند کردن کشش بسياري را در قسمت کمر ايجاد مي‌کند که يکي از رايج‌ترين دلايل کمر درد است.
يکي از تمرينات بي‌خطر و از روش‌هاي مؤثر براي لاغر کردن شکم، ورزش دراز نشست و استفاده از دستگاه‌هاي ورزشي مناسب است.اين گروه تمرين‌ها به تقويت عضلات شکم کمک مي‌کنند.