ملاحظات پیش از ليپوماتيك

در جلسه مشاوره مي‌بايست از بيمار سابقه مصرف داروهاي مختلف از جمله ضد انعقادها و رقيق کننده‌هاي خون (آسپرين، وارفارين، NSAID ها، ويتامين E)، ويتامين‌ها، داروهاي گياهي، مسکن‌هاي غير استروئيدي، مخدرها، خواب‌آورها و داروهايي که همه ممکن است با ليدوکائين و اپينفرين تداخل داشته باشند (MAOIها، فني‌توئين) را بطور دقيق از بيمار پرسيده و ثبت نمود.
شرح حال قبلي و کنوني از بيماري‌ها و جراحي‌ها نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. بيماري شديد قلبي عروقي، اختلالات انعقادي شديد مثل ترومبوفيلي و بارداري از کنترانديکاسيون‌هاي مطلق انجام تخليه چربي مي‌باشند. سابقه خونريزي، آمبولي، ترومبوفلبيت، بيماريهاي عفوني، ضعف بهبود زخم‌ها و ديابت شيرين نيز بايد پرسيده شوند. همچنين شرح حال بايد حاوي سوالاتي در زمينه جراحي‌هاي شکمي قبلي و مشکلات به وجود آمده احتمالي به دنبال آنها باشد. قيمت ليپوماتيک
معاينه فيزيکي شامل ارزيابي‌هاي سلامت عمومي فرد و معاينه ناحيه مورد نظر از نظر مشکلات موضعي موجود، به شرح زير مي‌باشند:
– ارزيابي‌هاي سايکولوژيک از نظر عادات غذايي و تحرک، شرح حال اضافه وزن و کاهش وزن‌هاي قبلي، شکل بدن افراد خانواده، ارزيابي توانايي فرد از نظر تحمل روند درمان و درک نتايج ايجاد شده توسط روش تخليه چربي و داشتن انتظارات واقع بينانه از درمان.
– انتخاب تست‌هاي آزمايشگاهي لازم با توجه به روش درمان و نتايج ارزيابي‌هاي و معاينات فرد. آزمايشات روتين درخواست شده عبارتند از: BT، PT، CBC، PTT، تست‌هاي کبدي، تست بارداري براي زناني که در سن بارداري قرار دارند، HIVAb، HCVAb و HBSAg.
– استفاده از تصاوير راديولوژيک در کساني که چربي احشايي زيادي داشته و استفاده از سونوگرافي در کساني که شک به وجود هرني در ناحيه شکم و زير شکم وجود دارد. همچنين از سونوگرافي نيز مي‌توان براي پيگيري نتايج درماني در بيمار استفاده کرد. بدين صورت که پيش از تخليه چربي با سونوگرافي از بافت چربي زير پوست ناحيه مود نظر قطر چربي آن اندازه‌گيري شده سپس دو هفته پس از درمان نيز با سونوگرافي اندازه قطر لايه چربي زير پوست اندازه گرفته مي‌شود. از اين روش براي پيگيري درمان در افرادي که انتظارات بيش از حد داشته يا چربي احشايي دارند، استفاده مي‌‎شود.
– گرفتن اجازه انجام کار از متخصص قلب و عروق براي بيماراني که مبتلا به فشار خون کنترل شده با دارو مي‌باشند.