چاقی شکم و پهلو

چاقی شکم و پهلو راه صحیح و علمی درمان چیست
یکی از شایع ترین علل مراجعات زیبایی شکایت از بزرگی شکم و پهلوست. باید توجه داشت که علل چاقی شکم و پهلو را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

چاقی عمقی به علت زیاد بودن چربی احشایی یعنی چربی اطراف روده ها بوجود می آید، اما چاقی سطحی شکم و پهلو به علت چربی زیاد زیر پوست می باشد. تنها چاقی سطحی توسط روش های درمان چاقی موضعی قابل درمان است و تنها راه برای کاهش چاقی احشایی ، کاهش وزن می باشد.
بنابراین هنگامیکه برای درمان چاقی شکم و پهلو به پزشک مراجعه می کنید، سه مسئله در تصمیم گیری در مورد شما حائز اهمیت است:

نسبت وزن به قد یا BMI
آیا افتادگی پوست و شلی عضله هم وجود دارد یا خیر
چاقی سطحی یا عمقی

لیپولیز با اسمارت لایپو MPX بهترین روش احتمالی درمان چاقی موضعی می باشد . این دستگاه بسیار قدرتمند بوده و اگر چه نسل اولیه آن از سال 2006هم تاییدیه FDA را دارد ، اما نسل جدید آن یعنی MPX بسیار قدرتمند و از نظر تکنولوژیک پیشرفته است و نتایج آن با نسلهای قبل از آن قابل مقایسه نیست.
باید توجه داشت که در صورتیکه چاقی شکم و پهلو به علت تجمع چربی زیر پوست یعنی چاقی سطحی باشد، بسته به وجود یا عدم وجود افتادگی پوست و شلی عضلات درمان فرق می کند. اگر فقط چربی زیاد باشد، می توان به طور معمول در یک جلسه درمان را به روش MPX(لیپولیز لیزری)انجام داد.روش انجام MPX به این صورت می باشد که ابتدا به مقدار زیادی سرم حاوی ماده بیحسی و آدرنالین (برای جلوگیری از خونریزی)زیر پوست تزریق می شود و سپس از راه چند سوراخ کوچک 3-4 میلی متری میله حاوی لیزر به آرامی زیرسطح پوست رفته و پرتو لیزر چربی های مقابل خود را ذوب می کند و همزمان عروق ریز را بسته و سطح زیری پوست را هم برای تحریک ساخت کلاژن لیزر می کند.
سپس برای جلوگیری از عوارضی مثل ایجاد گلوله های زیر پوستی این چربی ذوب شده خارج می شود .همین یک دست ذوب کردن چربی زیر پوستی است که باعث صافی و یکدستی نتیجه می شود. لیپولیز لیزری با MPX ممکن است بسته به شرایط بیمار و وسعت ناحیه تحت درمان بوسیله بیحسی موضعی ، بیحسی موضعی همراه با ایجاد خواب آلودگی یا بیهوشی عمومی انجام شود.(این انتخاب ضمن مشاوره بحث و تصمیم گیری می شود.)بیمار برای چند ساعت بعد تحت نظر خواهد بود و سپس مرخص می شود و فعالیت های روزمره از همان زمان ترخیص قابل انجام است .چون ناحیه تحت لیزر قدرتمند MPX قرار گرفته است زمان قطع ترشحات بسیار کوتاهتر از روشهای دیگر(مثل لیپوساکشن ، لیزر لیپولیز ضعیفتر) بوده و زمان فروکش کردن ورم هم سریعتر اتفاق می افتد.
به علت انجام لیزر ،ورم و کبودی هم از روشهای قدیمیتر بسیار کمتر است ودر عین حال به علت آنکه چربی به وسیله لیزر ابتدا ذوب شده و سپس بیرون کشیده می شود ، نتیجه عمل یکدست تر بوده و پستی بلندی در سطح پوست ایجاد نمی شود و در نهایت برگ برنده MPX انجام لیزر سطح عمقی پوست در انتهای عمل می باشد که منحصربفرد بوده و باعث کاهش احتمال افتادگی پوست پس از خارج کردن چربی می شود.

مزایای لیپولیزلیزری با MPX نسبت به روشهای دیگر درمان چاقی موضعی:
درد کمتر
ترشحات کمتر
کبودی کمتر(برای دیدن عکس ها به سایتwww.rambodsamimi.com مراجعه کنید.)
سوراخ های ورودی کمتر و کوچکتر
بهبود افتادگی پوست
نتیجه یکدست تر و یکنواخت تر
کاهش احتمالی پستی و بلندی های سطح پوست

پس از عمل از انجام لیزر و تری اکتیو برای تسریع بهبود و کاهش دوران فروکش کردن ورم و کمک به سفت تر شدن پوست استفاده می شود.