لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان

زماني که شما روش ليپوماتيک را براي خارج نمودن چربيهاي بدن انتخاب مي نماييد به دليل عدم تخريب سلولهاي چربي در روش ليپوماتيک شما مي توانيد از پزشکتان بخواهيد قسمتي از چربيهاي خارج شده را جهت تزريق به قسمتهاي مورد نياز جهت زيبايي صورت ، سينه ، باسن و .. مورد استفاده قرار دهد. و به طور همزمان ضمن دست يافتن به اندامي زيبا نسبت به رفع عيوب صورت و اندامتان اقدام نماييد.

عوارض تزريق چربي
مهمترين نکته‌اي که قبل از هر چيز بايد به آن اشاره کرد، اين است که ذکر اين عوارض و پيامدها فقط به منظور آگاه بودن بيمار است و اصلاً دليلي ندارد که اين عوارض براي تمام بيماراني که تحت عمل جراحي زيبايي قرار مي‌گيرند به وجود بيايد. در انجام تمام اعمال جراحي و از جمله عمل جراحي زيبايي اين احتمال وجود دارد که چنين عوارض و پيامدهايي اتفاق بيفتد. امروزه و با پيشرفت روش‌هاي جراحي زيبايي و آشناتر شدن بيماران، تيم جراحي و بيهوشي با اين اعمال، درصد و احتمال بروز اين عوارض بسيار کاهش يافته است و با انجام مراقبت‌هاي صحيح و درست قبل و بعد از عمل و به کارگيري تکنيک مناسب جراحي و احتياطات لازم مي‌توان اين ميزان قليل را به حداقل ممکن رساند.
به طور کلي عوارض اعمال جراحي اعم از زيبايي و غيرزيبايي را مي‌توان به دو گروه عمده:
عوارض عمومي و عوارض اختصاصي تقسيم‌بندي کرد
عوارض عمومي انتقال چربي:

? – خونمردگي يا کبودي و تورم :در عمل انتقال چربي امکان و احتمال بروز تورم ناحيه عمل و خونمردگي اطراف آن وجود دارد. بروز تورم ناحيه عمل به قدري عادي است که ديگر نمي‌توان آن را به عنوان عارضه تلقي کرد.خونمردگي و تورم اطراف ناحيه عمل کاملاً موقتي است و چنانچه بيماران در ?? تا ?? ساعت اول از کمپرس يخ استفاده کنند، اين مشکلات به راحتي از بين خواهد رفت.

عوارض اختصاصي انتقال چربي:
? – عدم تقارن :از آنجايي که متقارن بودن تزريق چربي در نواحي جفت بدن (گونه‌ها و ...) فقط با مقايسه چشمي است، اين امکان وجود دارد که نواحي تزريق شده کاملاً متقارن نباشد. مشکل عدم تقارن را مي‌توان به راحتي با گرم کردن و ماساژ حل نمود.
? – عفونت :
با رعايت شرايط استريلاسيون توسط پزشک و مراقبتهاي بعد عمل توسط بيمار اين عارضه نا محتمل است و درصورت وقوع به سادگي قابل درمان است .
نکته مهم آنست که بر خلاف تزريق فيلر عوارضي چون حساسيت ، جابجايي چربي و .. در تزريق چربي ديده نمي شود.
ماندگاري چربي تزريق شده :
??% چربي تزريق شده براي هميشه باقي مي ماند بنابراين با تزريق بيش از حد چربي در حد ??% مي توان بعد از جذب قسمتي از چربي به نتيجه دلخواه رسيد. قابل ذکر است PRP همزمان يا به فاصله نزديک بعد از تزريق چربي ماندگاري آن را بيشتر مي کند.البته کاهش وزن بعد از تزريق تا حدودي از حجم چربي تزريق شده مي کاهد.
بيماران مي توانند با عمل ليپوماتيک عمل تزريق چربي به نواحي مختلف بدن از جمله زير چشم براي رفع گودي و کبودي زير چشم ،گونه و چروکهاي عميق صورت ، باسن براي حجيم کردن و فرم دادن به آن و سينه را همزمان انجام دهند . البته امکان نکهداري چربي تا ? ماه نيز وجود دارد.