لاغری موضعی و رفع سلولیت با جدیدترین دستگاه های لاغری

دستگاه‌هاي لاغري موضعي که به منظور کاهش چربي در نقاط خاصي از بدن استفاده مي‌شوند عبارتند از :
1. دستگاه RF
2. دستگاه کويتيشن
3. LPG

1) دستگاه RF
امواج راديو فركانسي (RF) سالهاست كه در دنياي پزشكي براي اهداف گوناگون كاربرد دارد . سلوليت و انباشتگي چربي در نواحي مختلف بدن و بهم ريختن تناسب اندام ، Aging (پيري پوست)، چين و چروك صورت و دور چشم، آكنه موضوعات بحث و عمل هميشگي حوزه پوست و زيبايي اند بطوريكه سبب توليد انواع روشها و تكنولوژيهاي درمان مشكلات ياد شده گرديده است . ساختار اصلي سيستم هاي RF در واقع شامل يك نوسان ساز امواج الكترونيكي (RF.oscillator) در محدوده فركانس راديوئي است .
RF_Tightening وسيله اي است كه امواج راديويي را با فركانس بالا توليد و از بافتهاي بدن عبور داده و موجب توليد حرارت عمقي به ميزان 38 الي 44 درجه سانتيگراد در آنها مي شود . به طور کلي استفاده از اين دستگاه مي تواند در دو دسته ذيل مثمر ثمر واقع گردد :
1 ) درمان سلوليت و لاغري موضعي ( ناحيه هايي مانند : شکم ، پهلو ، ران ، بازو ، سينه ، غبغب و ... )
2 ) جوانسازي ( کلاژن سازي ، از بين بردن چين و چروک هاي سطحي مانند خط خنده و ... ، پف چشم ، سياهي زير چشم و ... )

2) دستگاه کويتيشن 
کويتيشن چيست؟ مکانيسم اثر ان چگونه است؟
به برخورد امواج اولتراسوند( نوعي امواج صوتي ) با فركانس بسيار زياد با مولكول هاي اب و تشکيل و فوران حباب هاي ريز در آب كويتيشن گويند.
انجام كويتيشن در بافت چربي ، سبب تشكيل حبابهاي ريز در اطراف سلول هاي چربي مي شود كه به شدت تحت تاثير امواج اولتراسوند ، در حال لرزش و فوران مي باشند ، برخورد اين حبابها با ديوار? سلول هاي چربي و تركيدن انها سبب پارگي ديوار? سلول و بيرون ريختن چربي درون سلولي ( تري گليسريد) و خروج اب درون سلولي مي گردد.

اب درون سلولي بوسيله سيستم لنفاوي تخليه و بوسيله كليه ها به شكل ادرار دفع مي شود. از اين رو يكي دو روز بعد از انجام كويتيشن دفعات ادرار افزايش مي يابد.تغيير رنگ و بوي ادرار هم در بعضي بيماران چاق ديده شده است . .بنابراين هميشه نوشيدن آب فراوان در همان جلسه وروز بعد از جلسه توصيه مي شود .
و اما چربي درون سلولي ( تري گليسريد )که با كويتيشن ازاد شده ، بوسيل? انزيم ها به گليسرول و اسيدهاي چرب ازاد تجزيه مي شود. گليسرول نوعي چربي محلول در اب است كه پس از كويتيشن وارد گردش خون مي شود و هر سلولي كه نياز به انرژي دارد انرا از خون دريافت كرده به مصرف سوخت و ساز ( متابوليسم ) مي رساند. اسيدهاي چرب (غيرمحلول در اب ) بوسيل? سيستم گردش لنفاوي به كبد برده مي شوند و در انجا به مولكول هاي ديگري تبديل مي شوند و مثل گليسرول در سلولها به سوخت و ساز مي رسند.
در هر جلسه كويتيشن , تعدادي از سلولهاي چربي از بين ميروند و چون تكثير انها غير ممكن است ، پس درمان با كويتيشن ماندگار و هميشگي است.
درواقع بدون جراحي و كاملاً ايمن توانسته ايم با كمك كويتيشن سلول هاي چربي را از بين ببريم .به دليل قدرت بالاي اين تكنيك ، در هر جلسه كاهش سايز قابل ملاحظه ، چشمگير و ماندگار است. اثر كويتيشن تا 3 ماه در بافت چربي ادامه دارد و همينطور بهتر مي شود.
در هر جلسه چند سانت از موضع کم خواهد شد؟
ميزان تغيير سايز در افراد متفاوت است به دليل سن – جنس- مقاومت بافت چربي و…. اما با توجه به تجربيات بدست آمده اين مقدار بين نيم تا يک و نيم سانت در هر جلسه مي باشد.
تعداد جلسات استفاده از دستگاه چگونه است؟
بصورت هفته اي يک يا دو جلسه مي باشد ومابين ? الي?? جلسه بسته به ميزان چربي ادامه مي يابد
آيا اين روش درد هم دارد؟
خير در اين روش فرد کاملا راحت ااست و به هيچ عنوان احساس درد ندارد.
آيا همه افراد مي توانند از اين دوش استفاده نمايند؟
محدوديت استفاده از امواج اولتراسوند در افراد داراي کبد چرب ، فشار خون و چربي بالا وافراد ديابتيک مي باشد.

3)دستگاه LPG
دستگاه LPG چگونه کار مي کند؟
دستگاه LPG که از جديدترين تکنيک هاي درمان سلوليت و کاهش سايز و لاغري موضعي است، در مناطق مختلف پوست کاربرد دارد.
ليپوماساژ توسط اين دستگاه غير تهاجمي بوده و نياز به بي هوشي ندارد. اين دستگاه با استفاده از يک موتور مخصوص باعث ايجاد مکش قابل تنظيم در شدت و فرکانس مي شود که با دو غلطک باعث کشيده شدن پوست مي شود.
ماساژ مکانيکي دستگاه با ايجاد يک فشار مثبت و حرکت کردن بر روي پوست و ايجاد فشار منفي بر لايه هاي زيرين پوست اثرات خود را بر روي پوست و سلوليت و چربي هاي زيرين پوست، عضلات، و يا استخوانها و عروق و اعصاب مي گذارد، بدون اينکه اثرات سوء بر لايه هاي فوق بگذارد.