ورزش های مناسب برای رفع چاقی شکمی

براي کاهش چربي شکمي بهتر است از برخي ورزش هاي مناسب در اين زمينه کمک بگيريد تا بتوانيد در رفع چربي اين قسمت از بدنتان کمک کنيد پايين آوردن وزن و لاغري با ورزش و تمرين هاي مختلف زودتر بدست مي آيد
چربي شکم يکي از مقاومت‌ترين بخش‌هاي بدن است که هنگام وزن کم کردن و لاغري شکم به شدت فرد را کلافه مي‌کند. همه ما دوست داريم شکمي صاف داشته باشيم، اما انگار روش درستي را درباره آن اتخاذ نکرده‌ايم.
خبر خوبي براي شما داريم. سرانجام متخصصين آمادگي جسماني به راه‌حلي رسيده‌اند که بر اساس ادعاي آن‌ها مي‌تواند جايگزين 1000 دراز و نشست باشد.
اين تمرين شگفت‌انگيز «پلانک» نام دارد. تمريني ايستا که در آن بايد وزن تمام بدنتان را بر روي دستان و انگشتانتان تحمل کنيد. در اين حالت، بدن بايد مانند تخته در وضعيت صافي قرار گيرد. بدن را نبايد حتي به اندازه يک سانتي‌‎متر هم تکان داد. اين تمرين مي‌تواند شکمي صاف و سفت را براي شما به ارمغان آورد و علاوه بر آن، با کمردرد هم خداحافظي خواهيد کرد، زيرا عضلات شکمي سفت از ستون فقرات محافظت خواهند کرد.
در اين ارتباط لازم است بدانيد که انجام اين تمرين آن هم به اندازه 10 دقيقه در روز و چند مرتبه در هفته، مي‌تواند به اندازه 1000 دراز و نشست تاثيرگذار باشد. کافي است از وضعيت درست بدنتان در بدو تمرين اطمينان حاصل کرده و به موارد زير دقت کنيد:
دستانتان را روي زمين گذاشته و شانه‌هايتان را تا جايي که مي‌توانيد باز کنيد. گردنتان را نيز بکشيد. نبايد فشار خاصي روي دست‌هايتان احساس کنيد.
فشار اصلي بر روي عضلات شکم وارد مي‌شود، اما شش‌هايتان نيز بايد داغ شود. سعي کنيد بدن خود را در يک خط قرار گيرد، بنابراين دقت کنيد حالت مثلثي به بدنتان ندهيد. به طور منظم دم و بازدم را انجام دهيد تا فشار کمتري را متحمل شويد. خطي بودن بدن بسيار اهميت دارد، زيرا در اين حالت است که به عضلات مربوطه فشار وارد مي‌شود. فرض کنيد که يک توپ کوچک را روي مهره‌هاي گردنتان مي‌گذاريد. آن توپ بايد بدون هيچ مانعي به سمت پاشنه‌هاي پا حرکت کند.
شروع تمرين
دست‌ها و زانوهايتان را روي زمين بگذاريد. مچ دست‌هاي شما بايد هم‌جهت با شانه‌هايتان باشد. به روبه‌رو خيره شويد. در ابتدا پاي راست و سپس پاي چپ خود را بکشيد. در اين لحظه، بايد وزن بدنتان بر روي دست‌ها و انگشتان پاهايتان باشد.
عضلات شکمي خود را منقبض کرده و اجازه دهيد بين 20 تا 60 ثانيه در همان حالت باشد. انگشت بزرگ دو پاي شما بايد در اين حالت با هم برخورد کند. حال کمي زانو‌‎هايتان را به سمت ران پايتان جمع کرده و سعي کنيد با پيشاني خود، زمين را به آرامي لمس کنيد. سپس دست‌هايتان را به سمت جلو بکشيد.
اين تمرين را سه بار پشت سر هم انجام دهيد. زماني که کمي به اين تمرين عادت کرديد، سعي کنيد 60 ثانيه در همين حالت باقي بمانيد. 

منبع: دکتر سلام