چگونه موهای زائد بدن را برای همیشه از بین ببریم

يکي از مشکلات و معضلات هميشگي خانم ها و بعضي از آقايان، رشد زياد موهاي بدن در نواحي مختلف است که باعث ميشود فرد مجبور باشد به طور مرتب با روشهاي موقتي آنها را از بين ببرد. زياد بودن محصولات تجاري در اين زمينه خود گوياي اهميت آن در بين افراد جامعه است. بيشتر اين محصولات و تبليغات تجاري در زمينه حذف دائم موهاي بدن تنها در حد يک ادعا مي باشد و در عمل نميتواند کمک زيادي به شما بکند ولي در اين بين روشهايي مانند ليزر و الکتروليز تنها روشهاي تاييد شده براي از بين بردن موهاي زائد هستند که هزينه ي زيادي را هم به فرد تحميل ميکنند. به طور کلي براي از بين بردن موهاي بدن، دو انتخاب خواهيد داشت:

روشهاي موقت
روشهاي دائم
روشهاي موقت حذف موهاي زائد بدن شامل استفاده از تيغ، کرمهاي موبر، موم، اپلاسيون و … است و روشهاي دائمي از بين بردن موهاي اضافي شامل ليزر و الکتروليز ميباشد که همانطور که ذکر شد پر هزينه مي باشند. ولي روشهايي نيز وجود دارند که با استفاده از آنها و البته صبر، ميتوانيد تا حدودي به نتايج دلخواه برسيد که البته هزينه زيادي را نيز براي شما نخواهند داشت. در اين مطلب ميخواهيم روشهاي حذف دائمي موهاي بدن را که ميتوانيد در منزل آنها را بکار گيريد با شما در ميان بگذاريم ولي پيش از آن بايد بدانيد که مو، نقش محافظتي براي پوست بدن دارد، و تنها در صورتي ديگر رشد نخواهد کرد که فوليکول آن تخريب شده باشد ( کاري که در ليزر و الکتروليز انجام ميشود ).

5 راه از بين بردن و کم کردن حجم موهاي زائد بدن

چگونه موهاي زائد بدن را براي هميشه از بين ببريم

استفاده از سنگ پا
خلل و فرجي که بر روي سنگ پا وجود دارد ميتواند براي از بين بردن و تخريب فوليکولهاي مو مورد استفاده قرار گيرد. بعد از اينکه سطح مورد نظر را با صابون يا ساير نرم کننده ها پوشانديد، به آرامي و بدون فشار خيلي زياد سنگ پا را بر روي پوست ناحيه بکشيد. توجه کنيد که عدم استفاده از نرم کننده ( مثل صابون ) و يا فشار خيلي زياد ميتواند باعث پوسته دادن پوست بدن و همچنين ظاهر شدن جوش و لکه هاي قرمز در سطح پوست شود. استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام ميتواند به مرور زمان حجم موهاي زائد را کم و حتي به کلي از بين ببرد.

گرد نخود و پودر زردچوبه
استفاده از اين روش در هندوستان بسيار گسترده است. البته مردم محلي در برخي از نواحي ايران نيز از اين شيوه براي از بين بردن موهاي زائد در کودکان استفاده ميکنند. اعتقاد بر اين است که اگر مخلوطي از گرد نخود به همراه زردچوبه و شير آغوز را بر روي پوست کودک يا نوزاد قرار دهيد، در آن نواحي مو رشد نخواهد کرد. البته اين روش تنها از طريق تجربه بدست آمده است و تحقيقات علمي در اين زمينه لازم به نظر ميرسد. فرمول استفاده از اين شيوه اينگونه است که مخلوطي از زردچوبه، کشک ( يا شير ) و پودر نخود را براي مدت 30 دقيقه بر روي پوست قرار ميدهيد تا کاملا خشک شود و سپس بعد از اينکه خشک شد، در جهت مخالف رويش موهاي بدن مخلوط را بر ميداريد. بعد از آن براي نرم شدن پوست ميتوانيد از کرمها و محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنيد. بکار گيري اين روش يکبار در هفته کافي ميباشد.

چاي نعناع

گاهي اوقات عدم تعادل هورموني در بدن باعث افزايش رشد موهاي زائد و ضخيم ميشود. در اين بين، مهمترين هورمون، تستوسترون است. اين هورمون که عامل اصلي بروز صفات مردانه مي باشد ميتواند در برخي از زنان نيز بيشتر از مقدار طبيعي وجود داشته باشد. چاي نعناع ميتواند باعث کاهش مقادير هورمون تستوسترون در بدن شود و در نتيجه منجر به کاهش رشد موهاي زائد شود. نوشيدن يک فنجان در صبح براي رسيدن به نتيجه مطلوبتر توصيه ميشود. * هميشه قبل از موادي که بر سطح هورموني شما تاثير ميگذارند با پزشک مشورت کنيد. رفع موهاي زائد

ترکيب عسل، ليمو و شکر
يک موم خانگي! که به آساني تهيه ميشود و ميتوانيد مورد استفاده قرار دهيد. اگر از کرمها و مومهاي تجاري براي زدودن موهاي دست و پا استفاده ميکنيد، ميتوانيد به جاي آنها از ترکيب عسل، آب ليمو و شکر استفاده کنيد. اين مواد را به نسبت 6:1:3 (به ترتيب) با هم ترکيب کنيد. ( يعني 3 قاشق عسل، 1 قاشق آب ليمو و 6 قاشق شکر ) و بعد از اينکه خوب آنها را مخلوط کرديد، مخلوط بدست آمده را درون ماکروفر و يا يک ماهيتابه قرار دهيد تا خوب حرارت ببيند و به حالت ژل مانند تبديل شود. حال ميتوانيد از اين موم استفاده کنيد، وقتي خنک شد آن را بر روي موضع مورد نظر قرار دهيد. لايه نازکي از موم ساخته شده را بر روي پوست قرار دهيد و يک پارچه روي آن بکشيد. بعد از چند دقيقه، موم را در جهت خلاف رشد موهاي ناحيه بکشيد. موضع را با آب گرم شست و شو دهيد و براي نرم شدن پوست، از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنيد.
منبع: عصر علم