مکانیسم دستگاههای لاغری

حال حاضر چند نوع دستگاه به طور کلي براي انجام لاغري موضعي در کشور هست که به طور خلاصه بهتون مي گم:

دستگاه ال پي جي :

دستگاه LPG با سه مکانيسم زير موجب تغييرات بافت چربي ميشود:
*برقراري مجدد جريان خون و لنف در بافتهايي که دچار سلوليت شده اند.

**افزايش جريان خون و در نتيجه از بين بردن مواد زائد تجمع يافته و به همين ترتيب بهبود متابوليسم و تبادلات سلولي در پوست از جمله فيبروبلاستها

***تحريک فيبروبلاستها جهت توليد کلاژن و الاستين رفع غبغب و شلي پوست و کاهش سايز در نواحي شکم، پهلو، باسن، شانه ها و رانها از ديگر موارد استفاده از اين روش است

تعداد دفعات استفاده از اين دستگاه معمولا بالاي 30 جلسه است

ليپوساکشن:

ليپوساکشن عمل جراحي زيبايي است که از طريق خارج نمودن مقداري از چربي هاي اضافه بدن انجام مي شود اما قادر به درمان سلوليت هاي موضعي و تقويت بافت همبند و عضلات نمي باشد، علاوه بر اين که ليپوساکشن به دليل آن که يک عمل جراحي تهاجمي است داراي عوارض متعددي مي باشد.

لاغري با امواج اولتراسونيک CAVITATION:

 

در واقع با استفاده ازيک پروب که تنها در سطح پوست به چرخش در مي ايد باعث شکستن چربيها به صورت تدريجي در جلسات متعدد ميگرددميکروماساژ مکانيکي به هنگام فشردگي و انبساط محيط ، امواج طولي فراصوتي روي بافت اثر مي‌گذارند و باعث جابجايي آب ميان بافتي و در نتيجه باعث کاهش ورم مي‌شود..

شکستن سلوليت ها ميتواند باعث حذف چاقي شود .هنگامي که با فرکانس 40000 هرتز امواج قوي وارد بدن ميگردد از طريق مکانيسم شکستن سلول وپاره کردن جدار سلول انرزي گرمايي توليد ميکند وهمچنين باعث خروج اب سلول ميشود وباعث جمع شدن سلول ميگردد.در اثر لرزشي که توسط ان ايجاد مشودباعث فشردگي سلولها ومتراکم شدن سلولها ميگرددواين پديد باعث اثرات لاغري در ظاهر ميگردد اين نوع معايب اين روش احتياج به مدت زمان ييشتري براي درمان دارد.از معايب اين روش سوختگي است اگر امواج پيوسته و در يک مکان بدون چرخش بکار روند، در بافت باعث سوختگي مي‌شود و بايد امواج حرکت داده شوند.

اين سيستم کويتيشن, با امواج اولتراسوند با فرکانس پايين و شدت مناسب به بافتهاي چربي انباشته شده در نقاط مختلف بدن نظير شکم پهلو و ران باعث ايجاد نقاط کم فشار و پر فشار در مايعات درون بافت و سلولهاي چربي و شکل گيري حباب هاي حاوي بخار در نقاط کم فشار مي گردند ,اين حباب ها تا زماني که در نقاط کم فشار قرار دارند رشد کرده و بزرگتر مي شوند. همانگونه که مطلعيد انباشتگي چربيها در نقاط مختلف بدن تحت فرايند چاقي يا سلوليت دسترسي بدن از طريق خون و لنف براي مصرف آنها را حتي تحت ورزش و ر‍‍ژيم درماني به شدت محدود مي کند.به همين دليل بسياري از درمانهاي لاغري وتناسب اندام به دنبال در هم شکستن اين انباشتگي هستند.

راديوفرکونسي RF:


اين دستگاه باايجاد ميدان مغناطيسي، حرارت درزيرپوست ايجاد ميکند،بدون اينکه سطح پوست آسيب ببيند.مطالعات اثربخشي آن را نشان داده اند.اين دستگاه به شکل دوقطبي وتک قطبي کار ميکند.RF دوقطبي برمبناي قانون اهم کار ميکند.مقاومت بافتي درمقابل جريان الکتريکي ايجادگرما ميکند.عمق نفوذ RFدوقطبي سه ميليمتراست.بنابراين ميتوان کنترل بهتري درکار برروي چربي با آن داشت.

راديو فرکوئنسي روشي مطمئن , اثر بخش وغيرتهاجمي دربازگرداندن جواني وقوام طبيعي پوست ورفع چاقي هاي موضعي است .
بعد از انجام آن فرد فورا به زندگي روزمره خود باز مي گردد وبراي هر نوع تيپ پوستي قابل اجرا است .
بهترين کانديدا براي انجام اين عمل افرادي هستند که داراي پوست شل در نواحي مياني وتحتاني صورت هستند . اين روش تنها روش غير تهاجمي مي باشد که مي توان پوست را بدون جراحي ليفتينگ کرد.
کاربرد ديگر راديوفرکوئنسي برطرف کردن چاقي هاي موضعي وسلوليت ( حالت پوست پرتقالي ) بخصوص در نواحي شکم , باسن وران است .
راديوفرکوئنسي چگونه عمل مي کند؟
در حين درمان گرماي کنترل شده به لايه هاي داخلي پوست بدون صدمه به لايه هاي رويي و اپيدرم داده مي شود، که باعث مي شود:
1) روند کلاژن سازي که در طي گذر زمان وافزايش سن کند شده تحريک شود.
2) گردش خون در منطقه افزايش مي يابد و در ناژلنفاوي و دفع چربيها و توکسين ها افزايش مي يابد.
3) انحلال سلولهاي چربي بوسيله گرما در نواحي که چاقي موضعي وجود دارد.
احساس گرم شدن يا درد خفيف در حين درمان يا بلافاصله بعد از آن ممکن است روي دهد که در عرض چند دقيقه از بين مي رود. قرمزي خفيف پوست در منطقه درمان ممکن است اتفاق افتد که در عرض 24 ساعت از بين مي رود. احساس خشکي پوست ممکن است در 12 ساعت اول بعد از درمان رخ دهد که معمولاً در عرض 48 ساعت برطرف مي شود و چرب کردن منطقه با ژل آلوورا مي تواند مفيد باشد.
با وجود اينکه، آستانه درد در افراد متفاوت است اما بيشتر افراد به خوبي اين درمان را تحمل مي کنند و احساس ناراحتي اگر هم باشد بسيار خفيف و اندک است و بيشتر احساس يک « ماساژگرم» در ناحيه وجود دارد و احتياج به هيچگونه بي حسي به طور کلي وجود ندارد ولي در صورت حساس بودن بيمار مي توان در صورت نياز از کرم هاي بي حسي موضعي نيز استفاده کرد.