جراحی چاقی چیست

جراحي چاقي نوعي روش جراحي است که براي کاهش وزن در افراد مبتلا به چاقي خطرناک، بکار برده مي‌شود. کاهش وزن معمولاً با کوچک کردن اندازه معده از طريق کاشتن حلقه معده (Gastric Banding)، برداشتن بخشي از معده (Gastric Sleeve) و يا باي پس معده (Gastric Bypass) صورت مي‌گيرد.
باي پس معده
عمل برداشتن بخش ذخيره‌اي معده
باندينگ معده
روش باي پس معده براي کاهش ورود مواد غذايي به بدن طراحي شده است. احتمال از دست دادن وزن در افرادي که از چاقي مفرط رنج مي‌برند، با استفاده از اين روش بسيار بالا خواهد بود. با انجام جراحي باي پس معده، ظاهر متناسبي خواهيد يافت و چابکي خود را باز مي‌يابيد و بنابراين کيفيت زندگي شما به ميزان قابل توجهي بهبود مي‌يابد. همچنين باعث مي‌شود تا افراد داراي اضافه وزن که مستعد ابتلا به بيماري‌هايي مانند ديابت، آپنه خواب، اختلالات قلبي و مشکلات گردش خون هستند، کمتر در معرض بيماري قرار گيرند.
اين روش جراحي تحت بيهوشي عمومي انجام شده و مدت زمان عمل بين يک تا چهار ساعت مي‌باشد.
اين عمل جراحي به صورت لاپاروسکوپي انجام مي‌شود که در اين فرآيند، ابزارهاي لاپاروسکوپي از طريق چند سوراخ کوچک وارد بدن شده و جراح مي‌تواند عمل جراحي را در داخل شکم انجام دهد. جاي زخم روش لاپاروسکوپي از روش جراحي باز کمتر بوده و بازيابي سلامت بيمار سريع‌تر خواهد بود.