جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول

شاید كلمه مزوتراپی را شما هم شنیده باشید. این روزها در هر محفلی كه صحبت از درمان ریزش مو و كارهای زیبایی پوست و چاقی و لاغری به میان می‌آید از روش مزوتراپی و محاسن این روش جدید گفته می‌شود. برخی پزشكان نیز در این بازار داغ دست به تبلیغات گسترده زده و با پیشنهاد مزوتراپی به عنوان یك تكنیك برتر با جواب‌دهی بالا، بسیاری را به مطب‌های خود برای رفع مشكلات زیبایی یا حتی درمان بیماری‌ها كشانده‌اند، اما آیا این روش جدید درمانی می‌تواند جایگزین روش‌های قدیمی شود؟ و آیا اساسا تبلیغات این افراد صحت دارد؟

و بالاخره مزوتراپی در درمان چه بیماری‌هایی و برای چه گروه از افراد می‌تواند كاربرد داشته باشد؟

مزوتراپی یك روش درمانی كاملا جدید و پیشرفته است كه روز به روز به حیطه عملكرد درمانی آن افزوده می‌شود. این روش به دلیل پاسخ‌دهی بسیار سریع‌تر نسبت به دیگر روش‌های درمانی مثل داروهای خوراكی و كم‌بودن عوارض آن به دلیل مصرف بسیار اندك دارو و اثرات كاملا موضعی آن، روز به روز مورد استقبال بیشتر از سوی مردم و پزشكان قرار گرفته است.

این تكنیك برای اولین‌بار سال 1952 میلادی در فرانسه توسط دكتر مایكل پیستور ابداع شد. در آن زمان از داروهای گیاهی و ویتامین‌ها برای تقویت شرایط پوستی به كمك تكنیك مزوتراپی استفاده می‌شد. 10 سال بعد اولین انجمن مزوتراپی در دنیا شكل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تكنیك پیشرفت‌های بسیاری كرد و مزوتراپی مدرن كه امروز از آن استفاده می‌شود به وجود آمد. در سال 2000 برای اولین بار این تكنیك توسط خبرنگاران بخش علمی و پزشكی به كشور آمریكا وارد شد و بعد از آن در سال 2005 مزوتراپی كم‌كم در دیگر كشورها مورد توجه و استقبال قرار گرفت. كشور ما نیز جزو كشورهایی بود كه تكنیك مزوتراپی در سال 2005 به آن وارد شد و بسرعت در همه شاخه‌ها پیشرفت و رشد كرد و مورد استفاده قرار گرفت.


مزوتراپی چیست؟
مزوتراپی در حقیقت استفاده از دوزهای كم دارو با تزریق‌های مكرر، در ناحیه مورد نظر است. مزوتراپی یك روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید. در سال‌های گذشته 2‌شاخه جدید از مزوتراپی نیز به این فناوری اضافه شد كه شامل مزوتراپی خشك و مزوتراپی بدون سوزن است.
در مزوتراپی خشك با سوزن‌های ظریف از دارو استفاده نمی‌شود بلكه سوزن به تنهایی به كار می‌رود. در این روش سوزن‌های ظریفی در بافت فرو می‌كنندكه باعث تحریك فرآیندهایی می‌شود كه به ترمیم كمك می‌كنند البته این مورد با طب سوزنی كاملا متفاوت است. در طب سوزنی از سوزن‌های بلند و تك‌تك در نقاط خاصی استفاده می‌شود كه ممكن است به ناحیه تحت درمان ربطی نداشته باشد، مثل درمان تیروئید توسط طب سوزنی كه ممكن است سوزن در ناحیه دیگر مثل مچ دست زده شود یا برای لاغری، سوزن به گوش زده شود ولی در مزوتراپی خشك مثلا برای كسی كه ریزش مو دارد از غلتك‌هایی كه پر از سون‌های ریز است روی ناحیه سر استفاده می‌كنند به این صورت كه غلتك را می‌چرخانند و زخم‌های ریزی كه در آن ناحیه ایجاد می‌شود، باعث تحریك فرآیندهای ترمیمی و بهبود شرایط خواهد شد.