نکته هایی در مورد تنگ کردن واژن

لذت بردن در يک رابطه جنسي بر روي ديگر مسائل زندگي تاثيرات بسيار مثبتي مي گذارد به همين دليل زوجين بايد تلاششان بر اين باشد که يک رابطه ي خوب براي شريک خود به وجود آورند. در اين مطلب به بررسي موضع تنگي واژن مي پردازيم. با ما همراه باشيد.
سوال:
من تا کنون سه بار زايمان طبيعي کرده ام . در نتيجه اين مسئله، من متوجه تغيير سايز در واژن خودم شده ام که متاسفانه اين امر باعث شده ، در هنگام سکس احساس شرمساري بکنم چرا که حس ميکنم واژن من بسيار گشاد شده است. آيا اين مسئله بعد از زايمان مرتب يک امر همگاني مي باشد؟ من خيلي خجالت ميکشم که در مورد اين مسئله از کسي سوال بپرسم. لطفاٌ بهم بگيد آيا راهي براي به حالت قبل در آوردن واژن وجود دارد؟

جواب:
پزشکان اصلاٌ جا نمي خورند وقتي که مي شنوند شما نگران چنين مشکلي هستيد. در نتيجه اين کاملاٌ منطقي هست که شما مشکلتان را در اولين وقت معاينه که گرفتيد عنوان کنيد و چقدر هم برايتان مشکل مي باشد اگر وي دکتر شخصي شما باشد که بارها شما را معاينه کرده است.
شما نوشته ايد که خجالت ميکشيد که سکس داشته باشيد تنها بخاطر اينکه احساس گشادي در واژن ميکنيد.
حال بايد از شما پرسيد که آيا اين چيزي نيست که شريک شما به شما گفته يا بخاطر معاينه هاي شخصي خودتون از واژن اينطور نتيجه گرفته ايد؟ يا حتي خواستيد با وارد کردن انگشت بداخل واژن ميزان گشادي اون رو حدس بزنيد و اينکار رو زمانيکه در شرايطي بوديد که ماهيچه هاي واژن باز بوده اند انجام داده ايد؟ يا اينکه آسان قرار گرفتن پنبه هاي مخصوص قاعدگي در داخل واژن باعث شده شما چنين نتيجه اي بگيريد؟
به هر جهت زايمان باعث تغييراتي در بدن فرد و همچنين نحوه پاسخگويي و رفتارهاي جنسي فرد خواهد شد که ميبايست فرد خود را به آنها بوسيله کارهايي مثل امتحان کردن پوزيشنهاي مختلف ، يا انتظارات و درخواستهاي مختلف ، يا کارهاي ديگر ، با آن تطبيق دهد .
بعضي وقتها موارد و کمکهاي پزشکي نيز راهگشا خواهند بود اما در ابتدا با همسرتان مشورت کنين اگرچه که ممکن است برايتان سخت باشد که در مورد چنين چيزي که احتمالاٌ مد نظر و نگراني هر دوي شماست صحبت کنيد. بايد پذيرفت که اين تغييرات ناخواسته به هر ترتيب جزئي از زندگي هر فرد محسوب ميشه و کاملاٌ هم طبيعي است .
فرد نيز بايد ظرفيت پذيرش اون رو در يک رابطه دراز مدت داشته باشد. آيا شما در زمان ادرار دچار مشکل خاصي نيز هستيد؟ خيلي از زنهايي که احساس ميکنند واژن اونها دچار کشيدگي و گشادي شده ، اذعان ميکنند که دچار ريزش ادرار هم هستند ، خصوصاٌ در زمانهايي که مي خندند يا قلقلک ميشوند و يا عطسه ميکنند.
تمرينات کيگل باعث تقويت عضلات پاييني لگن خاصره و ماهيچه هايي که در هنگام زايمان کشيده شده اند ، خواهد شد .اين تمرينات حتي به لذت بيشتر جنسي ( ارگاسم شديدتر ) نيز منجر خواهد شد چراکه باعث قويتر گرديدن و بيشتر انعطاف پذير شدن ماهيچه ها خواهد گرديد.
تمرينات کيگل کيسه مثانه رو هم سفتتر خواهند کرد که درنتيجه شما ديگر چکه هاي ادراري نخواهيد داشت. نکته اينجاست که به هر حال اونها خود واژن رو تنگ نخواهند کرد بلکه در حقيقت ماهيچه هاي ورودي دهانه واژن رو تنگتر خواهند کرد.
منبع: دکتر سلام