ابداع روش تنگ کردن واژن با لیزرهاى نوین

طي سالهاي ????-???? ميلادي تحقيقات دانشمندان به اين نتيجه رسيده است که؛ روش تنگي واژن با ليزرهاى نوين ،روشى موثر و منحصر بفرد است که مشکلات ناشى از جراحى را ندارد و نتايج مطلوبى بدنبال دارد. اين ليزر، بسيار ايمن مي باشد و عارضه اي در پي نداشته و روشي غير تهاجمي است و فقط بر روي پوشش سطحي ناحيه اثر کرده و به بافتهاي زيرين آسيبي نمي رساند. اين ليزر در ناحيه داخل واژن بدون درد بوده و در قسمت خارجي ناحيه تناسلي با مصرف ژل بي حس کننده به راحتي قابل تحمل مي باشد. و مدت جلسه تنگ کردن واژن با ليزرهاى نوين نيز کوتاه مي باشد.

آيا قبل از ليزر نياز به انجام آزمايشى هست؟
– بيمار قبل از انجام ليزر نياز به معاينه دارد و در صورت وجود عفونت حتما بايد ابتدا درمان کامل شود، و سپس براي ليزر اقدام نمايد. همچنين بايد قبل از ليزر، نمونه پاپ اسمير تهيه شود.
لگن در بانوان به دلايل متعدد، مخصوصاً، ويژگي هاي آناتوميک مرتبط با فرآيند بارداري و زايمان از استحکام اسکلتي کمي برخوردار است. پاره اي از مسايلي که در طول زمان بروز ميکنند نيز به ساختار و بافت شناسي واژن مربوط است. با گذر زمان کلاژن و الاستين موجود در بافت واژن دچار بي کفايتي مي شوند و در نتيجه بافت واژن، قوام قبلي خود را از دست ميدهد و شل شدن و گشادشدگي واژن هر سال بيشتر از سال قبل ميشود.

حتي اگر خانمها هيچگونه مقاربت، بارداري و يا زايمان طبيعي هم نداشته باشند، گشاد شدگي واژن؛ سرنوشت قطعي واژن همه خانم ها است.

هر چند که ميزان و شدت گشادشدگي واژن درهمه يکسان نيست. برخلاف تصور عموم افراد؛ زايمان طبيعي تنها دليل و علت براي گشاد شدن واژن نمي باشد. انجام عمل سزارين هم براي در امان ماندن از گشادشدگي واژن ، يک روند پيشگيرانه موفق نيست. تاثير شل شدگى واژن روى روابط زناشويي انکارناپذير است. پس از جراحي تنگ کردن واژن، باز هم بمرور اثرات پيشرونده شل شدگى واژن ادامه دارد. همانطور که گفته شد بروز مشکل شل شدن واژن به ساختار آناتوميک لگن و واژن برميگردد و جراحي نقش کنترل ميان مدت و نه درازمدت دارد.

از يک سو تکرار جراحي، به دفعات زياد هم ممکن نيست. و از سويي ديگر در ميان انبوه بزرگ افرادى که مبتلا به واژن گشاد هستند، هم گروهايي وجود دارد که نميتوانند و يا نميخواهند جراحي شوند، و به دنبال راه و روش کوتاه مدت و يا بلند مدت غير جراحي براي تنگ کردن واژن هستند.
از چه سنى معمولا از اين ليزر براي تنگ کردن واژن استفاده ميشود؟
بهترين سن انجام ليزر واژن سنين بين 30 تا 55 است.

آيا اين ليزر دردناک است؟
ليزر واژن معمولا به عنوان يک کار بدون درد مطرح است، ولى در افراد خيلي حساس ممکن است احساس ناخوشايند مبهمي داشته باشند، و اين درد مبهم قابل مقايسه با درد پس از جراحى نيست.

اين ليزر ويژه، پوشش سطحي و بافت همبند را تحريک کرده و با افزايش ضخامت و مايع بافتي و بافت زمينه اي در آنها، جوانسازي ناحيه تناسلي را موجب مي شود. و بدين ترتيب تغييرات ظاهري و تونيسيته و کشش بافتي و سفتي آن را اصلاح مي کند. محيط واژن به حالت اسيدي نرمال برگشته و در نتيجه از رشد ميکروبهاي بيماريزا جلوگيري مي کند. در واقع اين ليزر فيبروبلاستها را از نظر متابوليک فعال کرده و سنتز کلاژن را موجب شده و ترکيب بافت زمينه اي را اصلاح مي کند که شامل فيبر کلاژن-مواد زمينه و آب کافي شود. و در نتيجه عملکرد مخاط دوباره مانند زمان قبل از يائسگي ،نرمال مي شود.