عدم موفقیت در انجام نزدیکی

سلامي گرم دارم به دوستان و همراهانم در ماماسايت . با توجه به اهميت مساله عملکرد جنسي در پايداري زندگي زناشويي و ارتباط ش با سلامت و آرامش فرد ، و با توجه به درخواستهاي برخي دوستان، مطلب جامعي راجع به واژينيسموس تهيه کردم که تقديمتان ميکنم . بسياري از خواهراي گلم ، با اين مشکل مواجه هستند ، اما اطلاع ندارند که اين يک مشکل شناخته شده است که درمان خاص خود را دارد و بسياري از موارد ، متاسفانه مشکل را ناشي از تنگي واژن يا ضخيم بودن پرده بکارت ميدانند و تن به جراحي اي که ضرورتي ندارد ميسپارند . البته در شرايط نادري ، ضخامت يا بدون سوراخ بودن پرده بکارت وجود دارد که تنها راهش جراحي مي باشد . اما علايم آن با واژينيسموس متفاوت است که بعدها به آن موضوع خواهيم پرداخت .
واژينيسموس، در واقع انقباض غيرارادي عضلات در يک سوم بيروني واژن است که از نوع خفيف تا انواع شديد که مانع از دخول مي شود، دسته بندي مي شود.اکثر افراد فکر ميکنند واژن شان بسيار کوچک يا به طور غيرعادي تنگ است ! اما در واقع ، همچين چيزي وجود ندارد . واژن لوله صاف نيست ، بلکه چين هايي دارد که در صورت لزوم ، مثل نزديکي يا زايمان يا معاينه و ...، اين چين ها باز مي شوند و پس از اتمام ، دوباره به حالت اول برميگردند ( مثل آکاردئون) . ولي در خانمهاي مبتلا به واژينيسموس ، عضلات احاطه کننده واژن ، بطور غيرارادي منقبض و سفت مي شوند که اصلا به واژن اجازه باز شدن نمي دهند .
enlightened واژينيسموس چگونه ايجاد مي شود؟ sad
براي اينکه بهتر با روند ايجاد واژينيسموس آشنا شويد ، ابتدا بهتر است مختصري درباره يکي از عضلات لگني بدانيد . اين عضله "پوبوکوکسيژئوس" نام دارد و به شکل يک 8 انگليسي است که از استخوان عانه تا استخوان دنبالچه کشيده شده و دورتادور سوراخهاي پيشابراه (محل خروج ادرار) ، واژن و مقعد را در بر گرفته است . براي اينکه اين عضله را در خود شناسايي کنيد ، همين الان يک لحظه سعي کنيد ادرار و مدفوع خود را نگه داريد(مثلا) . اين عضله اي که الان منقبض کرديد و باعث بسته شدن سه حفره مقعد و واژن و پيشابراه شده ، همين پوبوکوکسيژئوس هست .اين عضله ، بطور غيرارادي هميشه درجاتي از انقباض را دارد . يعني بدون اينکه حواستان باشد و خودتان بدانيد ، ادرارتان تحت کنترل است و تخليه نمي شود . چون اين عضله به اندازه لازم منقبض است .
واژينيسموس چيست.
در افراديکه مبتلا به واژينيسموس هستند ، از نظر ذهني ، يک حافظه عضلاني وجود دارد که در مقابل دخول ، شرطي شده اند که منقبض شوند. مثل زماني که چيزي به سمت شما پرت مي شود و شما سريع خودتان را جمع ميکنيد و حالت دفاعي ميگيريد .(اين حرکت دفاعي هم غيرارادي انجام مي شود).ولي فرقي که اين دو حالت دارند اين است که وقتي شما حالت دفاعي ميگيريد، به خودتان کمک کرده ايد ! اما در واژينيسموس ، از ترس درد عضلات را منقبض کرده ايد و به جاي کمک به خود، کار را بدتر کرده و درد را بيشتر کرده ايد !