جراحی های مربوط به واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

اخیراً واژینوپلاستی جزئی از جراحیهای زیبایی بعنوان «جوانسازی واژن» شده است. جراحان پلاستیک و متخصصین زنان و زایمان، جراحیهای زیبایی خود را با شعارهایی مثل بالا بردن زیبایی و اعتمادبه نفس تبلیغ میکنند.
درواقع، اندام تناسلی زنان به طور طبیعی ظاهرهای طبیعی متفاوتی میتواند داشته باشد که از نظر آناتومی بی اشکال هستند. هیچ شکل مشخصی برای واژن و لبهای آن وجود ندارد.
اخیراً تکنولوژی لیزر نیز توسط بعضی جراحان برای جوانسازی واژن و سایر عمل های جراحی مربوط به اندام تناسلی استفاده میشود.
بعضی پزشکان وابسته به انجمن جراحان پلاستیک امریکا خود به طور مستقل عملهای جوانسازی واژن مختلفی را پیشنهاد میدهند اما این انجمن هیچ عمل خاصی را در این زمینه توصیه نکرده و اعتقاد دارد که در این زمینه نیاز به مطالعات پزشکی بیشتر است. هیچیک از عملهای زیبایی واژینوپلاستی قابل قبول معرفی نشده اند.
در زیر به چند نمونه از عملهای جوانسازی واژن اشاره میکنیم:
تجدید باکرگی یا ریویرجیناسیون. پرده بکارت، بافت نازکی که در ورودی واژن قرار دارد و معمولاً در اولین دخول و عمل جنسی پاره میشود. عمل جراحی که هایمنوپلاستی نام دارد، پرده بکارت را برای تقلید از کارایی ابتدایی آن و برگرداندن وضعیت واژن به قبل از شروع ارتباط جنسی عمل میکنند. بخاطر اهمیت بسیار بالای باکرگی در بعضی فرهنگ ها، این یکی از متداولترین عملهای جراحی واژن در دنیا به شمار میرود.
نهان سازی کلیتورال. برخی جراحان نوعی جراحی با نام نهان سازی کلیتورال را تبلیغ میکنند. که در آن بافتی که به طور طبیعی کلیتوریس را میپوشاند برداشته میشود.
تقویت نقطه G. برخی کارشناسان اعتقاد دارند که دیواره جلوی واژن ناحیه فوق العاده حساس و تحریک کنندهای به نام نقطه G دارد که نقطه ای بسیار حساس در برابر تحریک جنسی و ارگاسم است. عمل افزایش نقطه G شامل تزریق کلاژن به دیواره جلوی واژن برای بالا بردن لذت جنسی است.