انواع رادیوفرکانسی

انواع مختلف جدید RF که بر اساس یک قطبی (uni & monnopollar) و یا چند قطبی بودن (bi&tripollar) ویا استفاده از الکترودهایی با سوزنهای متعدد (fractional RF) در کشور موجود می باشد.

RF توسط چه کسی بایستی انجام شود؟
این تکنیک و بقیه انواع fractional آن بهتر است توسط متخصصین پوست که با ساختمان پوست و بیماری های آن آشنایی کامل دارند، انجام شود.
FRF سیستم جدیدی از تکنولوژی RF است که با انتقال انرژی به لایه های پایین پوست بدون آسیب به اپیدرم، درمان موثرتری را ارائه می کند. این دستگاه دارای سوزن های بسیار ظریفی می باشد که انرژی RFرا برای ایجاد اثر حرارتی در بافت هدف به درم می رساند. سیستم فرکشنال رادیو فرکانسی به طور مکانیکی و حرارتی ستون های آسیب دیده ای در درم عمقی ایجاد می کند. از آنجایی که نواحی اطراف ستون های ایجاد شده جهت انتقال حرارت آسیبی ندیده اند فرایند بهبود بسیار سریعتر خواهد بود و التهاب و تورم کمتری پس از درمان وجود دارد.در ضمن به واسطه بای پس کردن اپیدرم هیچگونه پیگمانتاسیونی در سطح پوست بوجود نخواهد آمد. قطر سوزنها در این سیستم 120 میکرون می باشد که کمترین آسیب را در بافت اپیدرم ایجاد می نماید. عمق نفوذ این سوزن ها قابل تنظیم است و از 5/0 تا 2 میلیمتر تغییر می نماید ، اما تنها از 3/0 میلیمتر انتهایی سوزن ها تابش رادیو فرکانسی صورت می گیرد که قطری حدود 20 میکرون دارد ودر ناحیه هدف (درم ) قرار می گیرد و بقیه طول سوزن عایق می باشد . امواج رادیو فرکانسی از قطب مثبت ساطع می شود و بوسیله قطب های منفی مجاور جمع آوری می گردد به این ترتیب الگوی تابش مطابق با شکل زیر می باشد.
عمق نفوذ سوزن بر روی هندپیس قابل تنظیم می باشد که بین 5/0 تا 2 میلیمتر است.

موارد کاربرد سیستم :
Face lifting – tightening – stria distensae
Wrinkle-wide pore- telangiectasis-acne scar-skin lightening
بیشترین کاربرد های این سیستم برای لیفتینگ ،درمان چین چروک آکنه های فعال و منافذ باز پوست ، اسکارها و آکنه اسکارهای پوست است. در درمان آکنه، این سیستم با ایجاد انرژی حرارتی بالا باعث فشردگی غدد sebaceous و از بین رفتن باکتری های مسبب آکنه می گردد و نهایتاً آکنه فعال را درمان می نماید. در درمان منافذ باز نیز علاوه بر فشردگی غدد Sebaceous به علت ایجاد حرارت در درم باعث تحریک کلاژن سازی شده و به بسته شدن منافذ باز پوستی کمک می نماید.