رازهای جوان ماندن پوست تان چیست؟

نکات ریزی وجود دارد که برای جوان نگه داشتن پوست صورت باید رعایت شود. در این مطلب به چند توصیه متخصصان پوست و جراحان زیبایی پوست در این زمینه اشاره شده است.

در ورزش افراط نکنید :
ورزش روی تردمیل باعث حفظ تندرستی شما می شود اما به جوان تر شدن ظاهر شما کمکی نمی کند؛ افراد بالای 40 سال که در ورزش زیاده روی می کنند نسبت به افراد همسن خود ، ظاهر پیرتری دارند زیرا چربی کمتری زیر پوست دارند.

هنگام رانندگی مراقب نور خورشید باشید :
هنگام رانندگی پوست بر اثر نور خورشید دچار آسیب دیدگی می شود. بنابراین بهتر است یا برای شیشه خودرو از محافظ شuv استفاده کنید یا این که حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

محصولات بهداشتی خود را زود به زود عوض نکنید :
بیشتر مردم محصولات بهداشتی پوست را که خریداری می کنند، پس از مدت کوتاهی کنار می گذارند، در حالی که 21 روز طول می کشد تا سلول پوست شکل بگیرد و به لایه فوقانی پوست برسد. پس اگر از کرم ضد پیری جدید استفاده می کنید، حداقل 4 هفته برای تاثیرگذاری آن صبر کنید.

به پشت بخوابید :
با نگاه کردن به صورت می توان فهمید به کدام سمت دراز می کشید. خوابیدن به یک پهلو یا شکم باعث ایجاد خط چین و چروک در یک قسمت از صورت می شود. برای به حداقل رسیدن چین و چروک به پشت بخوابید.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید :
از کرم ضدآفتاب حاوی روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. استفاده از عینک ضدآفتاب باعث می شود تا گوشه چشم خود را جمع نکنید.

گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com