تزریق چربی زیر پوست و این توصیه های مهم

تزريق چربي زير پوست براي چه نوع پوست هايي مفيد است و تا چه حد مي تواند چين و چروک روي آن را برطرف کند چه عوارض جانبي با خود به همراه دارد توصيه ها و پيشنهادات مختلف و مفيد جراحان زيبايي در اين باره چيست؟
تزريق چربي ، راهي ساده و سريع براي رسيدن به زيبايي و جواني است . علم پزشکي زيبايي امروز مشخص کرده است که کشيدن پوست نمي تواند به تنهايي يک زيبايي کامل ( همانند دوران جواني ) را به همراه داشته باشد زيرا پوست با افزايش سن ، بافت چربي خود را از دست مي دهد اما تزريق چربي علاوه بر رفع چين و چروک ، يک زيبايي و جواني واقعي را خلق ميکند .
کشيدن پوست صورت حتي اگر شامل لايه هاي عمقي و عضلات چربي هم شود ، اگرچه باعث صاف شدن افت هاي صورت و چروک هاي درشت ناشي از نيروي جاذبه زمين و بالا رفتن سن مي شود ؛ اما الزاماً جوان سازي پوست را به طور کامل به همراه ندارد .


همه چيز درباره تزريق چربي در صورت
بنابراين سوال اينجاست که چرا با وجود روش هاي مختلف جراحي زيبايي و ليزر ، باز هم نشانه هاي جواني در چهره ي ما ايجاد نمي شود ؟
چرا با وجود ليزرها و ليفتينگ هاي متعدد در پوست ، همچنان احساس جواني نمي کنيم ؟

اثرات افزايش سن بر چهره افراد
افت لايه هاي چربي مختلف صورت ، مثل پوست و عضلات صورت
از دست دادن حجم لايه هاي مختلف صورت
مثال ساده اين اتفاق هم تبديل شدن سطح کاملاً صاف انگور به کشمش با سطحي پر از چروک تنها به علت از دست دادن حجم آب است . بنابراين ليفتينگ ، تنها حکم صاف کردن چهره را دارد درست مثل پارچه اي که طول و عرض آن کشيده شود ؛ بنابراين تنها با تکيه بر اين روش ، اغلب شاهد جواني و شادابي که انتظارش را داريم نيستيم .

راه حل چيست ؟
دانش نوين زيبايي شناسي روش حجم دادن به بافت هاي فرسوده چهره به صورت سه بعدي ( 3D ) را يکي از مدرن ترين و هنرمندانه ترين شيوه هاي جراحي پلاستيک صورت مي داند . تا جايي که اين روش يکي از ارکان مطرح در بحث زيباسازي صورت شده است . حجم دادن با استفاده از تکنيک هاي متعددي مثل استفاده از پروتز ، ژل يا فيلر انجام مي شود ؛ اما بين همه اينها بهترين و طبيعي ترين شيوه ي زيباسازي سه بعدي ( 3D ) حجم دادن به چهره از طريق تزريق چربي است . چون در اين روش چربي از بافت فرد گرفته مي شود در نتيجه امکان دفع يا عفونت هاي احتمالي هم وجود ندارد . از طرف ديگر در افرادي با سنِ بالا ، تزريق چربي اين امکان را مي دهد که بافتِ از دست رفته به شيوه اي کاملاً طبيعي اصلاح شود .


کاربردهاي مختلف تزريق چربي
اصلاح خالي شدگي و گودي قسمت بالاي چشم
اصلاح خالي شدگي و گود رفتن زير چشم
پُر کردن گونه ها ، صورت و اصلاح خط خنده
پُر کردن اطراف چانه ، پُر کردن خط فک پاييني
کمک به اصلاح گودي هاي بالاي بيني
خط اخم و خطوط پيشاني
انگشتان دست و سطح پشتي دست
کمک به اصلاح هرگونه ناهنجاري هاي حجمي در صورت يا اندام ها ناشي از ضربه ، تصادف يا مسائل مادرزادي
منبع: دکتر سلام