حواستان به از بین بردن موهای زائد با این روشها باشد

موچين، بند انداختن و موم از جمله شيوه هاي متداول قديمي رفع موهاي زائد محسوب مي شوند. از طريق اين شيوه هاي قديمي قادريد موها را از ريشه درآوريد ولي در اين مورد بايد به مواردي نيز توجه نماييد که براي سلامت پوست شما مهم هستند.
کندن و برداشتن مو هاي زائد توسط روش هاي مذکور مي تواند به ريشه مو آسيب وارد سازد اما در اکثر موارد اين کار هيچ تأثير سوئي بر ريشه مو ندارد. البته اين مسأله در مورد موهاي ابرو صحت ندارد و از بين بردن موي ابرو به هر شکل خصوصا با اين روش هاي سنتي مي تواند عوارض بدي داشته باشد مثلا مي تواند موجب رشد بسيار کند و يا دير هنگام و يا گاهي حتي باعث عدم رشد مجدد موهاي ابرو گردد. بنابراين، از کندن غير لازم و نامناسب موهاي ابروها بپرهيزيد.
در مورد بند انداختن مي توان گفت که اين روش قديمي که در طي آن آرايشگر با کمک نخ، موهاي زائد را از بين مي برد معايب و مزاياي خود را دارد. از جمله عوارض آن مي توان به دردناک بودن، خارش پوست، التهاب پوست و به وجود آمدن جوش و آکنه اشاره کرد.
گاهي با بند انداختن، پوست سرخ رنگ و ملتهب مي گردد. گاهي نيز فوليکول مو عفونت مي کند و رنگدانه هاي پوست تغيير مي کنند. با بند انداختن، رشد موها کند مي شود و مو پس از گذشت 3 تا 8 هفته شروع به رويش مجدد مي کند.
اما بند انداختن داراي مزايايي نيز است. اين روش نسبتا سريع، تميز و ارزان قيمت مي باشد و براي ابرو و پوست صورت مناسب است و نسبت به موچين درد کمتري دارد.
البته دقت نماييد که آرايشگر شما حتما از دستکش هاي تميز استفاده کند و نخ نيز تميز و بهداشتي باشد و از نيفتادن نخ بر روي زمين مطمئن گرديد زيرا دست و نخ آلوده موجب آلودگي پوست شده و بسياري از بيماري هاي پوستي مانند آکنه و جوش توسط آن به وجود مي آيند.
موم انداختن نيز يک روش سنتي از بين بردن مو است که داراي معايب و محاسن خود نيز است. در مورد موم انداختن مي توان گفت که موم بايد گرم باشد البته نه به اندازه اي که پوست را بسوزاند. موم را بطور يکنواخت بر روي تمام پوست پخش کنيد و روي آن نوار باريکي از جنس پارچه و يا سلفون بگذاريد. بعد از سرد شدن موم و چسبيدن مو به موم، با يک حرکت سريع، نوار را از روي پوست بکشيد.رفع موهاي زائد
موم انداختن را در منزل مي توانيد انجام دهيد. اين روش سنتي بسيار ارزان، سريع و قابل انجام در منزل مي باشد. از آنجا که با موم انداختن، غير از موهاي زائد، سلول هاي مرده پوست نيز از بين مي روند، بنابراين پس از موم انداختن، پوست لطيف و نرم مي شود.
در مورد موم انداختن نکاتي وجود دارد که بايد حتما به آنها توجه نماييد. از بهداشتي بودن وسايل اطمينان حاصل نماييد. دستها، موم، پارچه و يا سلفون مورد نظر بايد کاملا تميز باشند.
توسط اين روش امکان دارد موها به شکل يکنواخت کنده نشوند. اين روش ممکن است موجب عفونت پوست گردد ، بنابراين احتياط هاي لازم را انجام دهيد.
توسط موم احتمالا موهاي کوتاه تر از 2 ميلي متر کنده نمي شوند و موها پس از 3 تا 6 هفته رشد خواهند کرد.
حتما براي موم انداختن، پيش افراد حرفه اي برويد زيرا موم انداختن به طور اشتباه به مرور زمان موجب شل شدگي پوست مي گردد.
منبع-mahsho