عمل تنگ کردن واژن

سلام خانم دکتر زني هستم 33 ساله با سابقه دو زايمان طبيعي همسرم مرتب شکايت ميکند که واژنم گشاد است.آيا راه حلي دارد؟ با مراجعه به پزشک تشخيص دادند که کمي شلي بافتهاي لوله واژن دارم وهمسرم اصرار به عمل تنگ سازي واژن دارد با توجه به اينکه سابقه زايمانهايم شما در اين مورد چه توصيه اي داريد؟به نظرتون تنها با انجام ورزشهاي کگل و برطرف شدن عفونتم ممکنه مشکلم برطرف بشه؟يا اينکه بايد حتما عمل تنگ سازي رو انجام بدم.در ضمن مرتب عفونت هم دارم.قبلا از راهنمائي تون تشکر ميکنم

ورزش هاي هست به نام کگل که تا حدي بر رفع عفونت رحم بر تنگ شدن واژن تاثير دارند ولي در نظر داشته باشيد که اين تاثير معمولا پس از 6 ماه ورزش مداوم پديدار ميشود و تا زماني که ورزش را ادامه دهيد هست و خيلي هم تنگي نمي آورد . اگر مايل به تنگي سريع تر و دايمي هستيد عمل جراحي ترميم پرينه توصيه ميشود ولي در نظر داشته باشيد که در صورت انجام اين عمل جهت اجتناب از گشادي مجدد زايمان بايستي به طريق سزارين انجام شود .

و اما در موردعمل تنگي واژن يا جراحي زيبائي زنان - در مورد خانم هايي که مشکلات رابطه زناشوئي دارند ، با کوچک کردن سايز واژن توسط پزشک متخصص زنان تحت بي حسي در اطاق عمل انجام شده و خانم ها پس از عمل اغلب احساس رضايت و بهبود رابطه زناشوئي را ذکر مي کنند . اين عمل تقريبا يکي از بي عارضه ترين عمل هاي جراحي زنان محسوب ميشود و اکثرا" در خانم هايي که سابقه زايمان طبيعي داشته اند ، ضرورت پيدا مي کند. مدت استراحت پس از عمل ، به بيمار توصيه ميشود تا 6 هفته از نزديکي پرهيز نمايد تا بافتها التيام کامل يابند. درد مختصر پس از عمل با مصرف قرص ايبوپروفن 400 ميلي گرمي هر 6 ساعت کاملا تا 2 روز بعد از بين ميرود .
منبع: سايت دکتر کرمي