بهترین راه برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی چیست؟

دستيابي به محصول و يا روشي که بتواند بعد از زمان بسيار کوتاهي به راحتي موهاي زائدبدن را از ميان ببرد – مطمئناً در جامعه طرفداران زيادي پيدا خواهد کرد چرا که موهاي زائد نه تنها مانع بزرگي در زيبايي خانم ها به حساب مي آيند بلکه موجب آلودگي سطح پوست و بعضاً بيماريهاي مختلفي مي گردند و تهديدي براي سلامت پوست به حساب مي آيند.

از قديم الايام بشر به اهميت اين موضوع پي برده بود. لذا به دنبال رهايي از موهاي زائد بدن، روشهاي مختلفي را ابداع کرده است:

?? استفاده از مومک (Hot waxing)
در اين روش از موم ذوب شده استفاده مي گردد بطوريکه پس از ماليدن آن بر روي پوست ، موم مايع به موها چسبيده و با جدا نمودن آن از پوست ، موها نيز کنده مي شود. اين روش بسيار دردناک و وقت گير است.
همچنين خطر نفوذ تارهاي مو به داخل فوليکول و در نتيجه پيدايش آماس، سرخي و ظاهري نازيبا را در بر دارد.

?? تراشيدن مو (Shaving)
کندن موي بعضي از قسمتهاي بدن مي تواند به اين روش انجام پذيرد که در بعضي مواقع ايجاد تحريک و حساسيت پوستي مي نمايد. همچنين موجب بريدگي و زخم شدن لايه بيروني پوست مي شود. ضمن آنکه موي نورسته به سرعت رشد کرده و ظرف ? روز، رشد آن دوباره آغاز مي شود.

?? بند انداختن (Threading)
اين روش يکي از شيوه هاي بسيار قديمي است و امروزه نيز در بعضي از کشورها مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين روش امکان تحريک، قرمزي، زخم شدن و جوش زدن پوست تا حد بالائي وجود دارد. رفع موهاي زائد

?? مو چيني (Tweezing)
در روش موچيني – موها تک تک و با استفاده از موچين جدا مي شوند که البته روش فوق بسيار وقت گير و دردناک است.

?? دپيلاسيون الکتريکي
دپيلاسيون توسط دستگاههاي برقي يا باطري دار که داراي حلقه يا فنر است انجام مي شود . اين روش در عين راحتي ، سرعت و عدم ايجاد درد ، تا کنون عوارض زيادي را بهمراه داشته است از جمله : ايجاد حساسيت و تحريکات پوستي ، قرمزي و تورم و…

?? دپيلاتورهاي شيميايي

موبرهاي شيميايي معمولاً به اشکال و انواع متفاوتي از قبيل کرم، پودر، فوم ، اسپري ، مايع و ژل در بازار موجود مي باشد. مکانيسم عمل اين مواد به گونه اي است که موجب کاهش دادن باند دي سولفيدي و يا به عبارت ديگر از بين بردن پيوند بين اسيدهاي آمينه سيستين موجود در کراتين لايه کورتکس مو مي شود که اين عمل توسط تيوگليکولات سديم کلسيم صورت مي گيرد.

اين روش هيچ يک از معايب ياد شده فوق را در بر ندارد و با شيوه اي سريع، آسان و کاملاً بي درد، امکان زدايش موهاي زائد، پيشگيري از رويش سريع موهاي زبر و نورسته، تامين رطوبت مورد نياز و لطافت پوست را فراهم مي نمايد.
رئيس مرکز تحقيقات پوست و سالک اظهار کرد: استفاده از ليزر نسبت به روش‌هاي مشابه مانند الکتروليز، اپيلاسيون و تيغ بهترين و سريع‌ترين نتيجه را در رفع موهاي زايد داشته و اثر طولاني مدت‌تري در بهبود و از بين بردن اين موها دارد.
دکتر محمد علي نيلفروش زاده در گفت وگو با ايسنا، ضمن بيان مطلب فوق گفت: موهاي زايد يا ناخواسته يکي از مشکلات شايع زيبايي در هر دو جنس است، البته رويش ريش و سبيل در مردان امري طبيعي و مطلوب است اما در زنان، رشد موهاي صورت و بدن امري ناخواسته و رنج آور است.
وي افزود: با ورود ليزر به بازار علي رغم گران بودن ولي به دليل کاهش تعداد جلسات درمان و موثر بودن در از بين بردن طولاني مدت يا دائم موهاي زايد بسيار مناسب بوده است.

سايت بست پاتوق